اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اقدامات خرابکارانه دشمن باید به افزایش قدرت جمهوری اسلامی منتهی ‌شود

یک فعال دانشجویی با اشاره به خرابکاری دشمنان در نطنز گفت: باید ضمن بازیابی کامل سایت نطنز، مذاکرات تعلیق شود تا دستگاه محاسباتی دشمن به این نتیجه برسد که هرگونه خنجر از پشت زدن، به افزایش مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی منتهی می‌شود.

اقدامات خرابکارانه دشمن باید به افزایش قدرت جمهوری اسلامی منتهی ‌شود

علیرضا بهرامی نائب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: با وقوع خرابکاری در نطنز باید تحلیل کنیم از چنین اتفاقی چه گروه‌هایی سود می‌برند؟ ظاهراً آمریکا از این ماجرا خیلی هم ناراحت نشده است؛ پس از این خرابکاری، وزیر دفاع آمریکا با نتانیاهو دیدار کرد.

وی افزود: محققان ارشد بنیاد FDD هم معتقد بودند که ابزار ایران همیشه تهدید برای پیشبرد برنامه هسته‌ای بوده و الان ظاهراً تهران نمی‌تواند از توانمندی خود دفاع کند. این فرصتی است که مذاکره‌کنندگان آمریکایی باید از آن استفاده کنند. این صحبت‌ها و آن دیدارها نشان می‌دهد که آمریکا می‌خواهد ایران را از سیاست قطعی و حساب شده‌اش عقب براند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: این خرابکاری قدرت چانه‌زنی ایران در نشست وین را تضعیف می‌کند. در واقع آمریکا از پیشرفت صنعت هسته‌ای ایران نگران بود و رژیم صهیونیستی تلاش کرد این نگرانی او را تا حدودی برطرف کند. به قول دنیس راس، فوریت و عجله جو بایدن کاهش یافت و آمریکا الان با آرامش بیشتری مذاکرات را دنبال می‌کند و امتیازات بیشتری طلب می کند.

بهرامی گفت: علاوه‌براین، خرابکاری نطنز مخالفین دولت را تقویت می‌کند و این مسئله شاید برای گروه‌هایی که به نشست وین به مثابه «ستاد انتخاباتی» نگاه می‌کنند، به عاملی تبدیل شود که سریعتر در برابر فشارها تسلیم شوند و راحت‌تر راستی‌آزمایی را دور بزنند و غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کنند. در شرایطی که گروهی به دنبال ترجیح منافع حزبی و انتخاباتی بر منافع ملی باشد، طرف آمریکایی به خوبی می‌داند که چگونه از نقطه ضعف او استفاده و خواسته خود را تحمیل کند.

وی تصریح کرد: هنگام مذاکرات برجام، مذاکره‌کنندگان ایرانی می خواستند به توافق برسند، حتی اگر آن توافق بد باشد؛ چرا که تحلیل آن‌ها این بود که در صورت ناکامی، صندلی‌های بهارستان را می‌بازند. پس خیلی دور از انتظار نبود که بند 5، در برجام گنجانده شود و ایران حاضر به تعطیلی فردو و تمرکز فعالیت‌ها در نطنز شود.

بهرامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در یکسال گذشته توانسته مرکز مونتاژ سانتریفیوژ نطنز را منفجر کند و دانشمند هسته‌ای ما، محسن فخری‌زاده را به شهادت برساند و تأسیسات نطنز را با اختلال روبه‌رو سازد. نتیجه مذاکرات عجولانه و صرفاً برای موفقیت بعضی گروه‌ها در انتخابات چنین فجایعی را رقم می‌زند.

نائب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه تاکید کرد: وقتی سخنگوی دولت ریشه این اقدام تروریستی را عصبانیت دشمنان صهیونیستی از احیای برجام می‌داند و در نظر نمی‌گیرد که اسرائیل و آمریکا بدون هماهنگی یکدیگر کاری نمی‌کنند، چنین تحلیلی در طرف مقابل ایجاد می‌شود که ایران هنگام مذاکرات در برابر تجاوزات واکنشی نشان نمی‌دهد. پس هرچه زمان مذاکرات طولانی‌تر شود، امکان خرابکاری‌های رژیم‌صهیونیستی افزایش پیدا می‌کند. 

وی گفت: سوال ما از مسئولان دولتی این است که اگر واقعاً بین آمریکا و اسرائیل اختلاف وجود داشته باشد، چرا فکر می‌کنید پاسخ صحیح و درخور ایران به رژیم‌صهیونیستی، در روند مذاکرات اختلال ایجاد می‌کند؟ و اگر میان این دو اختلافی وجود ندارد، دلیل سماجت شما برای مذاکره با آمریکای توبه‌شکن چیست؟

بهرامی افزود: وضعیت فعلی بسیار غم‌انگیز است. اتحادیه اروپا در حین مذاکره، مقامات ایرانی را تحریم می‌کند و آمریکا و اسرائیل در تأسیسات هسته‌ای ایران اختلال ایجاد می‌شوند اما مسئولین به‌جای پاسخ درخور و تنبیه متجاوزین، از پیشرفت در مذاکرات و ترس دشمنان سخن می‌گویند.

نائب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه اضافه کرد: هنگامی‌که طرف مقابل با ضربه به تاسیسات هسته‌ای کشور به دنبال تضعیف قدرت چانه‌زنی ایران است، باید با بازیابی کامل سایت نطنز، مذاکرات تعلیق شود تا دستگاه محاسباتی دشمن به این نتیجه برسد که هرگونه خنجر از پشت زدن، به افزایش مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی منتهی می‌شود.

وی گفت: شروع غنی‌سازی 60 درصد قطعاً اقدام خوبی است اما هیچ‌گاه کارکرد تعلیق مذاکرات را نخواهد داشت. از مسئولین دولتی تقاضا می‌شود بیش از این در برابر تجاوز به نقاط راهبردی کشور تعلل به خرج ندهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول