اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

در پوش گذاشتن روی کم‌کاری مناسب‌سازی در سایه برجسته‌سازی تخلف مامور پلیس

کم‌کاری در زمینه مناسب‌سازی معابر شهری در سایه برجسته‌سازی تخلف مامور پلیس نکته مغفول مانده توسط مقامات اجرایی مازندران است که باید نهضت مناسب‌سازی جدیدی که توسط این جانباز در استان به راه افتاده تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد.

در پوش گذاشتن روی کم‌کاری مناسب‌سازی در سایه برجسته‌سازی تخلف مامور پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در حادثه برخورد نامناسب مامور انتظامی با جانباز اهل بابلسر آنچه که بیشتر توسط مسؤولان و مجریان استان مازندران برجسته شد تخلف مامور پلیس بوده است.

اینکه این تخلف انجام شده و فرمانده نیروی انتظامی هم از این جانباز دفاع مقدس دلجویی کرده نشان از پذیرش مسؤولیت در حوزه انتظامی کشور است.

 

 

اما آیا سایر مسؤولان اجرایی استان و شهرستان بابلسر مسؤولیت کم‌کاری در بحث مناسب‌سازی را برعهده می‌گیرند؟ یا خیر مسأله‌ای است که باید به آن پاسخ داده شود.

عذرخواهی بالاترین مقام پلیس از جانبازی که حقش تضییع شده نشان می‌دهد که مسؤولیت‌پذیری در این مجموعه به خوبی تفهیم شده است و پلیس مقتدر کشور اگر جایی احساس کند که در حق شهروندی کم‌کاری شده احساس مسؤولیت کرده و با افرادی که در این حوزه تخلف کرده‌اند برخورد می‌کند، آیا سایر دستگاه‌های اجرایی استان مازندران که مسؤولیت سنگینی در حوزه مناسب‌سازی به لحاظ قانونی دارند در این زمینه احساس مسؤولیت کرده و بابت کم‌کاری پیش آمده عذرخواهی می‌کنند؟

 

 

چرا هیچ مدیری در استان اشاره‌ای به کم‌کاری شهرداری بابلسر نداشته با اینکه این رزمنده و جانباز دفاع مقدس چندین بار برای بهسازی معابر به شهرداری بابلسر مراجعه کرده است؟

مسؤولان سیاسی مازندران هم بلافاصله بحث برخورد با پلیس را برجسته کرده و در بیانه‌ای که صادر کردند اصلا اشاره‌ای به کم‌کاری در حوزه مناسب‌سازی استان انجام نشده است.

در صورتی که مناسب‌سازی موضوع اصلی این حادثه بوده و حتی مسؤولان استانی درباره عدم مناسب‌سازی برای متولیان امر در شهرداری‌های وظیفه تعریف کردند و اعلام کردند که اگر شهرداری‌ها در زمینه مناسب‌سازی به وظایف قانونی خویش عمل نکنند با آنها برخورد می‌شود.

در جلسه ۱۹ آذرماه سال ۹۹ در استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این زمینه گفته بود؛ با شهردارانی که مناسب‌سازی فضا برای معلولان را اجرا نکنند برخورد می‌شود.

استاندار مازندران در نشست با نمایندگان تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد افراد دارای معلولیت در هفته معلولان اظهار کرد: لازم است اعضای شورای شهر و شهرداران استان در مناسب‌سازی فضا برای جامعه معلولان تلاش کنند.

وی که ظاهرا در جریان وضعیت تعداد افراد معلول در استان است،گفته بود؛ ۱۴ درصد جمعیت استان مازندران افراد کم توان جسمی هستند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه باید اعمال قانون ویژه در بازار‌ها و مجتمع‌هایی که مناسب‌سازی برای معلولان انجام نشد، صورت گیرد، اضافه کرد: با شهردارانی هم که قانون حمایت از معلولان را رعایت نکنند، برخورد می‌شود.

در این حادثه مامور انتظامی از اقدامات و عملکرد خویش عذرخواهی کرده است آیا استاندار مازندران که قول برخورد با شهردارانی که قانون حمایت از معلولان را رعایت نکنند را داده است و با متولیان برخورد کرده است؟ اگر برخورد کرده چرا موضوع رسانه‌ای نشده است؟

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران که بلافاصله بیانه‌ای در حمایت از جانباز مازندرانی صادر کرده و انصافا هم بیانه‌ای به حق بوده است، آیا پیگیری‌های بعدی برای جلوگیری از تضییع حقوق سایر جانبازان و معلولان در سطح استان مازندران انجام می‌دهد؟

مدیران اجرایی در اقدامی اثرگذار اقدام به مناسب‌سازی و ایجاد رمپ برای این جانبازان مازندرانی کرده‌اند، حق و سهم سایر جانبازان و افراد کم‌توانی در بحث مناسب‌سازی کجاست؟ آیا مدیران استانی دوباره انتظار دارند که ماجرای شبیه بابلسر ایجاد شود  و دوباره فریاد وا مصیبت‌ها سر دهند؟

 در این شرایط سخت اقتصادی انتظار بهسازی و مناسب‌سازی همه استان مازندران شاید توقع زیادی باشد اما می‌توان نسبت به مناسب‌سازی معابر پرتردد اقدامی انجام داد.

 در این زمینه خبرنگار فارس این مسئله را از روابط عمومی شهرداری بابلسر جویا شد که وی عنوان کرد؛ سال گذشته این جانباز با حضور در شهرداری بابلسر درخواست شفاهی نصب رمپ در آن مسیر پیاده‌ راه را داشت که شهرداری برای رفاه شهروندان معلول و جانباز اقدام به نصب رمپ کرد.

روابط عمومی شهرداری بابلسر عنوان کرد؛ پس از اطلاع از تخریب رمپ تردد پیاده‌رو توسط یکی از ساکنان، اقدام به نصب دوباره رمپ در آن مسیر کرده‌ایم.

سامان قهرمانیان گفت: در هفته‌های گذشته یکی از ساکنان آن منطقه اقدام به تخریب و برداشتن رمپ در مسیر پیاده راه کرد و اعتراض فرد جانباز را به همراه داشت.

وی افزود: شهرداری از این حادثه اطلاعی نداشته است و دو شب گذشته پس از اطلاع از تخریب رمپ اقدام به نصب دوباره رمپ کرده است.

به گزارش فارس، حالا که پرچم مناسب‌سازی توسط این جانباز مازندرانی در استان علم شده است بهتر است مسؤولان اجرای استان بدون اینکه چالشی جدی دیگری در این حوزه ایجاد شود در این بخش ورود جدی‌تری داشته باشند به صورت سیستمی و اثرگذار پرونده نامناسب بودن خیابان‌های مازندران برای تردد معلولان و افراد کم توان جسمی را به کلی ببندند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول