اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هشدار پلیس ملایر به کاربران خرید اینترنتی

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: کاربران در آستانه ماه مبارک رمضان در انتخاب فروشگاه‌‌های مجازی و مراکز خرید کالا و اقلام به صورت اینترنتی، دقت‌ کنند.

هشدار پلیس ملایر به کاربران خرید اینترنتی

محمد باقر سلگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: یکی از ویژگی‌‌های فضای مجازی در دوران انتشار ویروس کرونا استفاده از ظرفیت خرید غیرحضوری و آنلاین است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فروشگاه‌‌های اینترنتی فرصت مناسبی است تا شهروندان برای خریدهای ویژه ماه مبارک رمضان از آن استفاده کنند گفت: متاسفانه ضعف آگاهی کاربران و کم‌دقتی آنها در هنگام خرید اینترنتی سبب شده برخی افراد سودجو و حتی مجرمان از این بستر سوء استفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان‌‌قیمت و با تبلیغات گسترده کذب، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از کاربران ‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر درباره باز شدن صفحات تبلیغاتی در هنگام خرید اینترنتی نیز بیان کرد: صفحاتی که به طور ناخواسته در هنگام خرید اینترنتی باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها به قیمت ارزان هستند، قابل اعتماد نبوده و ممکن است جعلی باشند لذا کاربران به هیچ وجه از این سایت‌ها خرید نکرده و اطلاعات بانکی خود را در این صفحات وارد نکنند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه کالای مجاز اولین پیش‌ فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه آنلاین است خاطرنشان کرد: فروشگاه‌‌هایی که کالاهای غیرمجاز به فروش می‌رسانند به احتمال بسیار زیاد، به قصد کلاهبرداری به وجود آمده‌‌اند.

سلگی بررسی نماد اعتماد الکترونیکی را یکی از مهمترین مولفه‌‌های اصالت یک فروشگاه اینترنتی دانست و ادامه داد: کاربران برای خرید اقلام خود در ماه مبارک رمضان به آدرس فروشگاه اینترنتی دقت داشته و با کلیک بر روی نماد اعتماد، اعتبار آن را به صورت مشخص بررسی کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود در درگاه‌‌ فروشگاه‌‌های اینترنتی از اصالت فروشگاه مورد نظر، اطمینان حاصل کنند زیرا کلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌‌ها و طراحی صفحات جعلی یا همان فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات حساب می‌‌کنند.

فرمانده انتظامی ملایر یادآور شد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص اینگونه فروشگاه‌‌ها از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کرده تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند شکایات خود را با استفاده از سایت www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌‌های مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/89013/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول