اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت ۲۰ کشور از جمله ایران و روسیه به نشست صلح افغانستان در استانبول

منابع دیپلماتیک می‌گویند ۲۰ کشور از جمله ایران و روسیه برای مشارکت در نشست روند صلح افغانستان در استانبول دعوت شده‌اند.

دعوت ۲۰  کشور از جمله ایران و روسیه به نشست صلح افغانستان در استانبول

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم مخالفت گروه طالبان برای حضور در نشست صلح افغانستان در استانبول، اما بیش از ۲۰  کشور و چند سازمان بین‌المللی به این نشست دعوت شده‌اند.

خبرگزاری «تاس» بامداد امروز (چهارشنبه) به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد، علاوه بر اتحادیه اروپا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سازمان همکاری اسلامی، ۲۰  کشور از جمله روسیه و ایران نیز به این نشست دعوت شده‌اند.

این نشست که قرار است از تاریخ ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) تا ۴ می (چهاردهم اردیبهشت) در استانبول برگزار شود، توسط سازمان ملل، ترکیه و قطر سازماندهی شده است.

این منبع دیپلماتیک - که نامش ذکر نشد - به خبرگزاری تاس گفت: «دعوت‌نامه‌هایی به اتریش، آذربایجان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایران، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، نروژ، بریتانیا، ایالات متحده، ازبکستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، کمیساریای عالی اتحادیه اروپا، دبیر کل ناتو و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ارسال شده است».

بر اساس این گزارش، سخنگوی سازمان ملل خبر داده که «آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان قصد دارد از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست شرکت کند.

پیش از این، وزرای خارجه ترکیه و آمریکا در تماس تلفنی، ابعاد نشست مذاکرات صلح افغانستان که به میزبانی استانبول برنامه‌ریزی شده را بررسی کردند. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی گروه طالبان اما بامداد امروز گفت تا زمانی که نیروهای خارجی کشور را ترک نکنند، این گروه در هیچ مذاکرات دیپلمات بیشتری شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول