اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هوش مصنوعی سلول‌های سرطانی را در 35 دقیقه شناسایی می‌کند

محققان سنگاپوری موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی سلول‌های سرطانی را از طریق اسیدیته در 35 دقیقه شناسایی کنند.

هوش مصنوعی سلول‌های سرطانی را در 35 دقیقه شناسایی می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرف خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، محققان سنگاپوری با استفاده از هوش مصنوعی سلول‌های سرطانی را از طریق اسیدیته شناسایی کردند.

اگرچه سلول‌های سرطانی و سلول‌های طبیعی تفاوت‌های اساسی بسیاری دارند، اما می‌توانند در زیر میکروسکوپ کاملاً شبیه به هم باشند.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) تکنیکی را توسعه داده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی و با تجزیه و تحلیل سطح pH سلول سالم یا سرطانی را مشخص می‌کند.

این تحقیق به سرپرستی پروفسور «Lim Chwee Teck»، مدیر انستیتوی نوآوری و فناوری بهداشت (iHealthtech) در NUS، اولین بار در ژورنال «APL Bioengineering» در ۱۶ مارس منتشر شد.

 مدیر انستیتوی نوآوری و فناوری بهداشت دانشگاه ملی سنگاپور می‌گوید: ما می دانیم که سلولهای سرطانی در مقایسه با سلول‌های سالم pH پایین‌تری دارند، بنابراین ما روشی را ایجاد کردیم که سلول را با رنگ حساس به pH لکه دار کنیم و پس از آن شما از یک میکروسکوپ ساده و دوربین رنگی دیجیتال برای گرفتن تصویر استفاده می‌کنید. ما در واقع یک الگوریتم ماشینی برای بررسی میزان اسیدی سلول‌های سرطانی در مقابل سلول‌های غیر سرطانی ایجاد کردیم.

به گفته محققان این پژوهش، روش فعلی شناسایی سلول‌های سرطانی نیاز به نمونه برداری از تومور دارد که این پروسه زمان بر است و به تجهیزات پیشرفته تری نیاز دارد.

تیم دانشگاه ملی سنگاپور می‌گوید آزمایش سرطان آنها در کمتر از ۳۵ دقیقه انجام می‌شود و میزان دقت آن بیش از ۹۵درصد است.

تیم تحقیق امیدوار است که بتوان این روش سریع و کم هزینه را برای نظارت بر پیشرفت سرطان، اثربخشی یک درمان و حتی هشدار خطر عود پس از یک درمان موفقیت آمیز، گسترش داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول