اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در قروه/دستگیری 24 معتاد متجاهر در این شهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان قروه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۲۴ معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در قروه/دستگیری 24 معتاد متجاهر در این شهرستان

میثم گوهری‌آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها و مطالبه مردمی این شهرستان در حوزه امنیت اجتماعی، جمع‌آوری معتادان متجاهر، پاکسازی اماکن عمومی و خیابان‌ها از وجود این دسته از متخلفان است چرا که برابر سوابق موجود، بخشی از جرایم خرد مانند سرقت‌ها و... توسط آنان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تلاش ماموران انتظامی شهرستان قروه در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر تصریح کرد: این طرح از ابتدای سال‌جاری با هماهنگی مقام قضایی در نقاط آلوده و جرم‌خیز این شهرستان اجرا شد که طی آن ۲۴ معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز درمانی و ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی قروه با قدردانی از همکاری صمیمانه مردم با پلیس، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اعلام کنند.

گوهری‌آرانی در ادامه افزود: برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر به عنوان یک اولویت ماموریتی اصلی در دستور کار پلیس قروه قرار دارد که در این راستا توفیقات قابل توجهی حاصل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه در خصوص پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان هشدارهایی را به والدین ارائه داد و گفت: اغلب نوجوانانی که درخواست مصرف مواد را قبول می‌کنند در توانایی مهارت «نه» گفتن مشکل دارند بنابراین ضرورت دارد والدین پذیرای درددل‌های فرزندانشان باشند تا به محیط خارج از خانه و افراد بیگانه پناه نبرند.

وی در ادامه با اشاره مصرف مواد مخدر افزود:مواد مخدر آنچنان آرام و بی‌صدا بر جسم و روان مصرف کننده تاثیر منفی می‌گذارد که فرد معتاد آغاز اعتیاد خود را به یاد ندارد.

وی خطاب به والدین گفت:جوانان را درباره معضلات فردی و اجتماعی، ناشی از موادمخدر آگاه سازید همچنین برای پیشگیری از اعتیاد، فرزندان خود را به فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری تشویق کنید.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قروه، براساس آمارها بیش از نیمی از نوجوانان توسط دوستان خود به اعتیاد آلوده شده‌اند و ضرورت دارد والدین با دوستان فرزندان خود آشنایی کامل پیدا کنند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول