اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشروی در غرب مأرب؛ نیروهای یمنی به منطقه راهبردی «الطلعه الحمراء» نزدیک شدند

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در شمال و شمال غرب مأرب پیشروی کنند و بیش از پیش خود را به نزدیکی منطقه راهبردی «الطلعه الحمراء» برسانند.

پیشروی در غرب مأرب؛ نیروهای یمنی به منطقه راهبردی «الطلعه الحمراء» نزدیک شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف شهر راهبردی مأرب، موفق به پیشروی شدند و این پیشروی در شمال و شمال غرب این شهر حاصل شده است.

روزنامه الاخبار  لبنان گزارش داد، نیروهای یمنی با پیشروهای خود و ایجاد یک واقعیت نظامی جدید در اطراف مأرب، موفق شدند درگیریها را از جبهه «الکساره» واقع در شمال غرب این شهر به نزدیکی مأرب برسانند.

به گزارش این روزنامه، با وجود پوشش هوایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از عملیات نیروهای دولت مستعفی یمن، ولی بسیاری از پادگانهای راهبردی مرکز استان در غرب و شمال غرب آن، به دست ارتش و کمیته‌های مردمی افتاد.

بنا بر این گزارش، دهها نفر از نیروهای سلفی جنوب یمن که در میان نیروهای دولت مستعفی حضور داشتند، در جبهه «المشجح» واقع در غرب مأرب، فرار کردند.

افزون بر این مسئله، نیروهای دولت مستعفی با حمایت عناصر حزب اخوانی «الاصلاح» هم نتوانستند مانع از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی شوند که در حال نزدیک شدن به دروازه غربی مأرب هستند و به هفت کیلومتری آن رسیده‌اند.

این در حالی است که بخشی از ارتش و کمیته‌های مردمی به منطقه «السویدا» رسیده‌اند و جبهه الکساره را پشت سر گذاشته‌اند و طی ساعات اخیر توانسته‌اند در مناطق گسترده‌ای از «ایدات الراء» و «الدحله» پیشروی کنند.

الاخبار در ادامه نوشت، با این پیشروی، ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند بر خط لوله‌ای از نظر آتشباری مسلط شوند که آخرین خط امدادرسانی به نیروهای دولت مستعفی است که در شرق المشجح حضور دارند. بدین ترتیب، صدها نفر از این عناصر در محاصره نیروهای یمنی قرار خواهند گرفت.

به گزارش این روزنامه، با چنین دستاوردهایی، ارتش و کمیته‌های مردمی این امکان را به دست آوردند که بتوانند فرصت بهتری برای آزادی منطقه راهبردی الطلعه الحمراء در اختیار داشته باشند.

بنا بر این گزارش، نیروهای دولت مستعفی همچنین کنترل مواضع مشرف بر چند مسیر از جمله جاده مأرب-الجوف و مسیر ارتباطی بین اطراف مأرب و محله‌های مسکونی آن را از دست دادند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول