اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مشکل تردد خودروهای سنگین در شرق اصفهان حل شد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: با بهره‌برداری کامل از مجموعه پل‌های شهید سلیمانی به عنوان بخشی از رینگ چهارم حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان، مشکل تردد خودرو های سنگین به داخل شهر از سمت شرق حل خواهد شد.

مشکل تردد خودروهای سنگین در شرق اصفهان حل شد

مسعود قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره زمان بهره‌برداری از پروژه پل‌های شهید سلیمانی اظهار کرد: بخشی از این پروژه در انتهای سال قبل شامل پل شماره یک زیر بار ترافیک رفته وعملیات احداث مابقی پل‌ها نیز تقریبا به اتمام رسیده که پس از رفع نواقص و علامت‌گذاری به زودی به طور کامل از این پروژه بزرگ بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان درباره مشخصات فنی این پروژه، تصریح کرد: این طرح شامل ۵ پل است که طولانی‌ترین آن، پل شماره یک به طول ۴۹۳ متر، در مسیر شرق به جنوب (یزد به شیراز)، در ارتفاع ۱۴ متر است و کوتاه‌ترین آن، پل شماره پنج به طول ۱۲۵ در عمق ۷ متری از سطح زمین است که در مسیر شمال به شرق (تهران به یزد)قرار دارد.

وی گفت: پل‌های شماره دو و سه در مسیر شمالی – جنوبی به طول ۲۰۰ و ۱۷۷ متر و پل شماره چهار شامل لوپ‌های جنوب به غرب و غرب به شمال در ارتفاع  ۷ متری، دیگر پل‌های این مجموعه عظیم هستند. 

قاسمی درباره مزایای این طرح گفت: اجرای این پروژه در راستای برنامه اصفهان ۱۴۰۰ که هدف آن توسعه متوازن شهری است در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و با بهره‌برداری کامل از این پروژه خودروهای سنگین دیگر نیازی به ورود به شهر ندارند و از طریق حلقه حفاظتی مسیر خود را طی خواهند کرد که این امر موجب کاهش ترافیک در شرق اصفهان و آرامش بیشتر ساکنین شهر به‌ویژه منطقه ۱۵ خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص ادامه احداث رینگ چهارم در منطقه ۱۵ افزود: با احتساب ۴۰۰ متر از پروژه شهید سلیمانی حدود ۷ کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی شهر در این منطقه حدفاصل پل‌های شهید سلیمانی و تقاطع آفتاب قرار دارد که در سه‌فاز در حال احداث است.

وی بیان داشت: فاز اول این پروژه از کیلومتر چهارتا هفت نیاز به ۱۷۰ هزار مترمربع آزادسازی داشته که تاکنون ۹۵درصد از آن انجام شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است و ۵ درصد باقیمانده نیز به‌زودی آزادسازی خواهد شد.

قاسمی گفت: فاز دوم از کیلومتر دو تا چهار، ۸۰ هزار مترمربع آزادسازی نیاز داشته است که تاکنون ۵۰ درصد آن انجام شده است و به‌زودی عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد و فاز سوم نیز از کیلومتر صفر تا دو می باشد که از کیلومتر صفر تا یک آن تا پایان اردیبهشت مهیای شروع عملیات احداث مسیر خواهد شد و آزادسازی کیلومتر یک تا دو نیز در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه توافق با مالکان برای آزادسازی ۳۵۰ هزار مترمربع موردنیاز این پروژه باعث کند شدن روند احداث آن شده است، گفت: علی‌رغم این مشکل تلاش می کنیم تا پایان مرداد ماه ۵ کیلومتر از ۷ کیلومتر این طرح در منطقه ۱۵ را در اختیار مردم قرار دهیم. 

وی ازکمربندی شمال خوراسگان به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این منطقه در سال ۱۴۰۰ نام برد و گفت: امسال اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای ادامه این طرح و ۲۰ میلیارد تومان برای آزادسازی های مورد نیاز ۶ خیابان منتهی به آن در نظر گرفته شده است.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد که فاز اول این طرح امسال تا خیابان کنگاز به بهره برداری برسد و بتواند ترافیک خیابان جی را تا حد زیادی کاهش داده و ۶ خیابان منتهی به آن را از بن بست خارج کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول