اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کواکبیان ساز جدایی از «ناسا» را کوک کرد/ اگر همه چیز طبیعی باشد با جبهه اصلاحات همراهی می‌کنیم

کواکبیان با بیان اینکه ما یک اختلاف برداشتی در مورد آنچه که جبهه اصلاح‌طلبان گفته داریم، گفت: ما اعلام کردیم که با جبهه اصلاحات همراهی داریم در حالتی که همه چیز به صورت طبیعی پیش برود.

کواکبیان ساز جدایی از «ناسا» را کوک کرد/ اگر همه چیز طبیعی باشد با جبهه اصلاحات همراهی می‌کنیم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، آرمان ملی، با مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و نامزد انتخابات ریاست جمهوری به گفت و گو پرداخته است. مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

آمادگی مناظره با همه کاندیداهای مستقل و اصولگرا را دارم

- واقعیت این است که الی ماشاءا... شعار شنیدیم  و همه  استاد شعار دادنیم و رایج شده است اما واقعیت این است که باید برنامه ارائه داد. ما در حزب خودمان 50 برنامه در 5 کمیته تنظیم کردیم.

- ما واقعا در یک جزوه 50 صفحه‌ای این برنامه را به موقع منتشر خواهیم کرد و به  مردم خواهیم گفت که باید برنامه محوری را  محور انتخاب خود قرار دهند.

- من همه جا گفتم و باز هم می‌گویم که در همین یک ماه قبل از ثبت نام آمادگی مناظره با همه کاندیداهای مستقل و اصولگرا را دارم و از آنها برای مناظره هر جا که بخواهند و پیشنهاد دهند دعوت می‌کنم.

اگر همه چیز طبیعی باشد با جبهه اصلاحات همراهی می‌کنیم

- ما یک اختلاف برداشتی در مورد آنچه که جبهه اصلاح‌طلبان گفته داریم. ما اینگونه فکر می‌کردیم که هر کسی دوست داشت ثبت‌نام می‌کند و پس از بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان در مورد آنها تصمیم می‌گیرد که به اجماع برسند. روالی که در همه انتخابات‌ها مرسوم است اما اکنون ممکن است که بحث برعکس شود و بگویند که قبل از ثبت نام‌ها اجماع درون اصلاح‌طلبان صورت بگیرد که معلوم هم نیست شورای نگهبان چه تصمیمی دارد. لذا این اختلاف وجود دارد و باید به نحوی حل شود. ما اعلام کردیم که با جبهه اصلاحات همراهی داریم در حالتی که همه چیز به صورت طبیعی پیش برود. همه اسم بنویسند و هر کسی تایید شد دیگر تعدد نامزد نداشته باشیم و به سمت اجماع حرکت کنیم.

- گذشته از این اختلاف دیدگاه می‌خواهم بگویم که ما با توجه به تجارب قبلی این بحث را مطرح می‌کنیم  و الا در دنیا روند درست برعکس این رویه موجود است. در دنیا انتخابات نظام حزبی برگزار می‌شود. در قالب درون یک حزب ایالت به ایالت می‌چرخند و هر کسی بیشترین رای را درون آن حزب داشت انتخاب می‌شود و  بر روی یک نفر توافق می‌کنند.

نباید به خاطر عملکرد دولت خجالت بکشیم

- باید با افتخار بگوییم که از این دولت حمایت می‌کنیم نه اینکه به خاطر عملکرد دولت خجالت بکشیم. ما آن دوران می‌گفتیم خیر الموجودین آقای روحانی است و منتقد همیشگی هم بوده‌ایم و دولت نیز اصلا کاری به کار ما نداشت که بگوید شما که از ما حمایت کردید کجای کار هستید یا چه کاره هستید. الحمد‌ا... نیز ما هیچ درخواستی از دولت نداشتیم و هنوز هم نداریم.

- کواکبیان در پایان در پاسخ با این سوال که پـــس اگــر اختلاف برداشت شما از تصمیم جبهه اصلاح‌طلبان حل نشود باید منتظر  حضور احتمالی شما در انتخابات باشیم؟ تصریح کرد: حزب ما تصمیم می‌گیرد و خودم نمی‌توانم قاطع نظر دهم ولی نظر  قبلی حزب ما که گفته با جبهه اصلاحات همکاری می‌کنیم این بوده که باید همه ثبت‌نام کنند و بعد از بررسی صلاحیت‌ها در مورد اجماع تصمیم‌گیری شود. در دوره قبل در سال 92 نیز همین اتفاق افتاد که در چند روز مانده تصمیم گرفته شد از آقای روحانی حمایت شود. در سال 96 نیز اینگونه بود. ما نمی‌دانیم که هنوز چه کسی تایید می‌شود و لذا بنده تابع تصمیمات حزبی هستم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول