اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تشدید نظارت ها بر وضعیت فعالیت اصناف در شرایط قرمز

استاندار قم خواستار نظارت بیشتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر اصناف و تعریف بسته های پیشنهادی حمایتی برای اصناف آسیب دیده از کرونا برای طرح در سطح ملی و پیگیری آن شد.

تشدید نظارت ها بر وضعیت فعالیت اصناف در شرایط قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که گام پنجم طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی بویژه درباره موضوع واکسیناسیون باید با جدیت دنبال شود اظهار کرد: البته پیش از این درباره ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین سلامت استان برای تأمین واکسن مورد نیاز قم از مسیر واردات هم صحبت شده است و این مهم باید پیگیری شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پیش از آغاز موج جدید بیماری کرونا، بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) قم راه اندازی شد و امروز در حال خدمات رسانی به همشهریان عزیز است، ضمن آن که بیمارستان مادر نیز قرار بود در نیمه ماه شعبان به بهره برداری برسد که امیدواریم این بیمارستان هرچه زودتر افتتاح شود و بتوانیم آن را نیز به مدار درمان استان متصل کنیم تا بار سایر بیمارستان ها کمتر شود.

استاندار قم همچنین درباره گزارش مرکز بهداشت از اصرار رئیس یکی از شعب بانک های قم برای حضور کارمند کرونامثبت در محل کار، به معاون خود دستور داد تا این رئیس بانک به دایره تخلّفات اداری معرفی شود.

سرمست در عین حال از فرماندار قم خواست تا با توجه به افزایش عادی انگاری های عمومی نسبت به کرونا، نظارت عالی در سطح شهرستان درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام پیگیری های لازم در این موضوع بویژه درباره عملکرد نانوایی ها را در دستور کار قرار دهد.

وی سپس خواستار نظارت بیشتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر اصناف و تعریف بسته های پیشنهادی حمایتی برای اصناف آسیب دیده از کرونا برای طرح در سطح ملی و پیگیری آن شد.

استاندار قم همچنین دستور داد تا قشر دستفروش ها در کمک های مؤمنانه ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرند.

سرمست خطاب به مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: برگزاری نماز جماعت در مساجد شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی مانند قم بر اساس نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع است، چراکه نماز جماعت مصداق نوعی تجمع دیده شده، اما در عین حال باید توجه داشت که نماز جماعت، تنها یکی از کارکردهای مساجد است و از این رو مساجد می توانند در سایر کارکردهای معنوی و همچنین اجتماعی و فرهنگی خود مانند کمک به اقشار آسیب پذیر فعال باشند.

وی در ادامه پیشنهاد داد تا اداره کل تبلیغات اسلامی استان نسبت به تهیه بسته پیشنهادی برای فعالیت مساجد بویژه با محوریت مراسم شب قدر اقدام کند و در عین حال گفت: در این بسته پیشنهادی، برگزاری خاص نماز جماعت در مساجد و اماکن متبرکه مانند برگزاری آن ها در فضای باز بوستان های مجاور و مانند آن و البته با رعایت حداکثری شیوه نامه های اجتماعی هم می تواند مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول