اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ایمن‌سازی کوچ برای جلوگیری از ابتلای عشایر به کرونا / استقرار 12 هزار خانوار عشایری در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عشایر باید قبل از ورود به استان اصفهان در 20 ایستگاهی که تشکیل شده، غربالگری کرونا شوند.

ایمن‌سازی کوچ برای جلوگیری از ابتلای عشایر به کرونا / استقرار 12 هزار خانوار عشایری در استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کوچ عشایر به استان اصفهان اظهار داشت: ۶۰ هزار عشایر در قالب ۱۲ هزار خانوار در استان اصفهان در فصل کوچ استقرار پیدا می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۵۴ هزار نفر از عشایر از ایل قشقایی و بختیاری هستند، افزود: این عشایر از مناطق قشلاقی استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان اواخر اردیبهشت به مناطق ییلاقی استان کوچ می‌کنند و در سمیرم، شهرضا، فریدون‌شهر، چادگان و دهاقان استقرار پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عشایر معمولاً در ۳۰۰ نقطه از استان استقرار پیدا می‌کنند، گفت: همزمان ایل عرب جرقویه که از مهر ماه به اصفهان آمده بودند از اواخر اردیبهشت ماه به مناطق چهارمحال و بختیاری و سمیرم باز می‌گردند؛ عرب جرقویه در رامشه و جرقویه استقرار پیدا می‌کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه عشایر هزار کیلومتر ایل راه استفاده می‌کنند و ۳۰ هزار هکتار زمین و یک میلیون رأس دام دارند، بیان کرد: عشایر در تولید گوشت و لبنیات، محصولات باغی، سیب و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: به استان‌های بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان اعلام کرده‌ایم که با توجه به کرونا، هوای گرم و کاهش بارندگی عشایر دیرتر از مناطق قشلاقی به استان کوچ کنند؛ در حال حاضر عشایر نیامده‌اند و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز بیشتر استان‌های کشور خاطرنشان کرد: عشایر باید قبل از ورود به استان اصفهان در ۲۰ ایستگاهی که تشکیل شده غربالگری شوند، به نیروی انتظامی، منابع طبیعی، بهداشت و هلال احمر و شرکت آب اعلام شده آب رسانی سیار برای عشایر انجام شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه عشایر باید در مبدأ غربالگری شوند، گفت: اگر کسی تقویم کوچ را رعایت نکرد منابع طبیعی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول