اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانون‌گذاران آمریکایی نحوه واکنش بایدن به اعتراضات مینیاپولیس را محکوم کردند

قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا نحوه واکنش رئیس جمهور این کشور به قتل یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس و اعتراضات بعد از آن را محکوم کردند.

قانون‌گذاران آمریکایی نحوه واکنش بایدن به اعتراضات مینیاپولیس را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو قانون‌گذار آمریکایی نحوه واکنش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دور جدید اعتراضات ضدنژادپرستی در ایالت مینه‌سوتا را محکوم کردند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «جمال بومن» نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا بایدن را به مهم‌تر دانستن اموال عمومی از جان سیاه‌پوستان متهم کرد.

این قانون‌گذار سیاه‌پوست در حساب توئیتری خود نوشت: «برای کشتن یک فرد به‌خاطر منقضی شدن تاریخ پلاک خودرو هیچ توجیهی وجود ندارد. هیچ توجیهی وجود ندارد که آسیب به اموال عمومی را پیش از آسیب ناشی از قتل سیاه‌پوستان آمریکایی توسط پلیس مورد اشاره قرار گیرد».

بومن در ادامه نوشت: «هر تیراندازی پلیس، به سیاه‌پوستان آمریکا دلیلی برای عدم اعتماد به دولت فراهم می‌کند و همچنین دفاع هر رئیس جمهور از اموال عمومی، پیش از اشاره به سیاه‌پوستان آمریکا».

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» دیگر قانون‌گذار نیویورک، ضمن بازنشر توئیت‌های بومن، در حساب شخصی توئیتری خود نوشت: «قتل دانته رایت، "اتفاقی" تصادفی و مجزا نبود، بلکه خروجی تکراری نظامی غیرقابل دفاع بود که به خشونت‌ در سطح کشور مصونیت می‌دهد».

بایدن دوشنبه شب در کاخ سفید گفته بود: «به‌نظرم باید صبر کنیم و ببینیم تحقیقات چه چیزی نشان می‌دهد. همه شما تصاویر دوربین لباس افسر پلیس را مشاهده کرده‌اید، که خشن هم هست. سوال اینجاست، که آیا تصادفی بود یا عامدانه».

رئیس‌جمهور آمریکا اما تاکید کرد: «ولی فعلا باید تصریح کنم که هیچ توجیهی برای غارتگری وجود ندارد. هیچ توجیهی برای خشونت نیست. اما تظاهرات مسالمت‌آمیز قابل درک است».

شب گذشته و در سومین شب پیاپی از اعتراضات مردم آمریکا به قتل «دانته رایت» جوان سیاهپوست ۲۰ ساله آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست، معترضان در مقابل اداره پلیس شهر «بروکلین سنتر» حومه شهر مینیاپولیس ایالت «مینه‌سوتا»، نام «دانته رایت» را فریاد می‌زدند و شعار «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» سرمی‌دادند.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، نیروهای پلیس در حومه بروکلین سنتر در حومه مینیاپولیس مینه‌سوتا بار دیگر برای سرکوب اعتراضات ضدخشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی استفاده کردند.

اعتراضات در بروکلین سنتر، جامعه‌ای در شمال غربی مینیاپولیس، برای اولین بار روز یکشنبه هفته جاری پس از آن آغاز شد که یک افسر پلیس زن به سمت دانته رایت تیراندازی کرد و موجب مرگ وی شد.

در پی تشدید اعتراضات به قتل دانته رایت، «کیم پاتر» افسر پلیسی که به سمت این جوان سیاهپوست تیراندازی کرده بود، از سمت خود استعفا کرده است.

در ماههای اخیر، اعتراضات در مینیاپولیس بسیار افزایش یافته است و این در حالی است که دادگاه دو افسر سابق پلیس آمریکا که به قتل «جورج فلوید» متهم هستند، در شهر مینیاپولیس در حال برگزاری است و وارد سومین هفته خود شده است.

 از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

در آن زمان هم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن اراذل و اوباش و غارتگر نامیدن معترضان به نژادپرستی، دستور سرکوب این اعتراضات را صادر و از نیروهای پلیس اعلام حمایت کرده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول