اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ساخت بیش از ۸۵۰ واحد مسکونی در نهاوند

رئیس بنیادمسکن نهاوند گفت: طی یک سال گذشته بیش از۸۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان احداث شده است.

ساخت بیش از ۸۵۰ واحد مسکونی در نهاوند

علیرضا نثاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بنیاد مسکن ساخت خانه برای محرومان است اظهار کرد: طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شد، کار ساخت مسکن برای محرومان از ابتدای مهرماه سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان ویژه افراد فاقد مسکن و دارای شرایط خاص در روستاها در حال ساخت است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب سلامی در نهاوند بیان کرد: به منظور ساخت واحدهای مسکونی محرومان به هر واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض و معاف از هزینه نظارت و طراحی و صدور پروانه ساخت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران روستایی نیز طی یک سال گذشته آسفالت معابر ۱۷ روستای شهرستان انجام شده است گفت: این عملیات با اعتبار ملی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان انجام شده و عملیات زیرسازی معابر نیز در ۲۷ روستا به مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع انجام شده است.

نثاری ادامه داد: در راستای اجرای طرح هادی روستایی عملیات جدول‌گذاری، احداث کانال‌های سنگی و دیواره‌سازی نیز در ۲۴ روستا با اعتبار تخصیصی ملی و استانی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان اجرا شده است. 

وی از واگذاری ۵۷۰ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان خبر داد و افزود: در حوزه طرح اقدام ملی تولید مسکن با همکاری اداره راه و شهرسازی ساخت ۳۶۵ واحد آپارتمانی در یکی از بهترین نقاط سکونتگاهی در حال انجام است که تاکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند با بیان اینکه طی روزهای آینده عملیات اصلی اجرای سازه‌های بتنی این ساختمان‌ها در قالب ۱۴ بلوک هفت طبقه آغاز خواهد شد گفت: علاوه بر احداث این تعداد واحد مسکونی، کار ساخت واحد مسکونی برای ۱۴۵ نفر در قالب خود مالک در شهرک نیروی انتظامی نیز در حال ساماندهی است‌.

وی در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مسکن سیل‌زدگان نیز گفت: کار بازسازی مسکن سیل‌زدگان سال ۹۸ این شهرستان نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد در حال انجام است که در زمینه جذب اعتبارات این شهرستان ۳۰ درصد مجموع اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است.

نثاری در خصوص ادامه برنامه‌های بهسازی روستاها در سال جاری گفت: به منظور ادامه بهسازی مناطق روستایی با همکاری مسئولان شهرستان کار جذب اعتبار از محل منابع ملی و استانی در حال پیگیری است که به محض تخصیص اعتبار، با هماهنگی بخشداران و دهیاران طبق اولویت‌های اجرایی برنامه‌ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول