اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مسئولان وزارت جهاد برای تخم‌مرغ هم برنامه مدون ندارند/ جوجه را ۸هزار تومان فاکتور و ۱۷هزار تومان به مرغدار می‌فروشند!

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۴ هزار تومان فاصله دارد.

مسئولان وزارت جهاد برای تخم‌مرغ هم برنامه مدون ندارند/ جوجه را ۸هزار تومان فاکتور و ۱۷هزار تومان به مرغدار می‌فروشند!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت‌وگوهایی با خبرگزاری مهر و باشگاه خبرنگاران جوان انجام داده است که بخش‌های مهم این گفت‌وگوها در ادامه می‌آید.
 


اختلاف ۷ هزار تومانی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ با قیمت تمام‌شده تولید

- هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان است که با نرخ مصوب ۴ هزار تومان و با قیمت تمام شده تولید ۷ هزار تومان فاصله دارد.

-  زمانی که قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان بود، تمامی ارگان‌ها به مرغدار فشار آوردند که تخم مرغ تولیدی را با نرخ مصوب ۱۴ هزار تومان عرضه کند و حال که قیمت تخم مرغ پایین تر است، پشتیبانی امور دام به قرارداد خود عمل نمی‌کند.

مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم

- مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم. با کاهش مصرف در فصل گرما روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن تخم مرغ مازاد باید صادر شود تا بازار به تعادل برسد.

- نبود برنامه مدون از سوی دستگاه‌ها علت نابه‌سامانی اخیر بازار تخم مرغ است و گرانی‌های اخیر بازار تخم مرغ ارتباطی به مرغدار ندارد.

دولت مکمل و متیونین ارزان به مرغداران بدهد

- در حال حاضر قیمت متیونین ۱۲۰ هزار تومان و مکمل ۴۸ هزار تومان است، در حالی که مسئولان با متیونین ۷۰ هزار تومان و مکمل ۱۹ هزار تومان قیمت تمام شده تولید را محاسبه می‌کنند که در بازار چنین نرخ‌هایی نیست.

- چنانچه دولت با نرخی‌هایی که اعلام می‌کند، مکمل و متیونین در اختیار دارد به مرغداران بدهد.

بی‌برنامگی‌های وزارت جهاد کشاورزی علت کاهش تولید جوجه تخم‌گذار

- نیاز کشور به جوجه یک‌روزه تخم گذار ماهانه حدود ۴ میلیون قطعه است.

- وقتی بازار مرغ بحرانی و همه توجهات روی این بازار متمرکز شد، بی برنامگی‌های وزارت جهاد کشاورزی منجر به کاهش تولید جوجه تخم گذار شد.

- در ماه‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین تولید جوجه تخم گذار میانگین ماهانه به ۲ میلیون قطعه رسید که نسبت به ۴ میلیون قطعه مورد نیاز، به نصف کاهش یافته است.

با توجه به اینکه کاهش تولید منجر به افزایش شدید قیمت شده، پیش بینی می‌شود که در ماه‌های خرداد و تیر، تولید آن به حدود ۷ میلیون قطعه برسد و ما با مازاد وحشتناکی در این حوزه مواجه شویم.

جوجه را ۸ هزار تومان فاکتور و ۱۷ هزار تومان به مرغداران می‌فروشند!

- سالانه به حدود ۴۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه تخم گذار نیاز داریم.

- کاهش تولید جوجه یک‌روزه موجب شده که قیمت هر یک جوجه تخم گذار به ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان برسد، عرضه کنندگان، جوجه را ۸ هزار تومان فاکتور می‌کنند و بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان به مرغداران می‌فروشند.

- وقتی قیمت تخم مرغ بالا بود، مرغداران را جریمه میلیاردی کردند ولی الان که قیمت تخم مرغ افت کرده و تولیدکنندگان در حال زیان هستند کسی اهمیت نمی‌دهد.

قاچاق جوجه یک‌روزه نداریم

- دولت برای صادرات تخم مرغ نیز آنچنان شرایط سختی در نظر گرفته که صادرات عملاً امکان پذیر نیست.

- مباحثی مبنی بر قاچاق جوجه تخم گذار مطرح شده که این موضوعات را برای سرگرمی مردم مطرح می‌کنند و من بعید می‌دانم که چنین اتفاقی درباره جوجه گوشتی هم افتاده باشد.

- جوجه را نمی‌توان با اسب و قاطر و توسط کولبرها قاچاق کرد از طریق دیگر هم بخواهند قاچاق کنند، به راحتی قابل ردیابی و کنترل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول