اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزارت خارجه یمن اقدام تروریستی در تأسیسات نطنز را به شدت محکوم کرد

یک مقام رسمی وزارت خارجه یمن ضمن اعلام همبستگی این کشور با جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی در تأسیسات هسته‌ای نطنز را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه یمن اقدام تروریستی در تأسیسات نطنز را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که وزارت خارجه این کشور اقدام تروریستی در تأسیسات هسته‌ای نطنز را محکوم کرده است.

یک مقام وزارت خارجه یمن در گفت‌و‌گو با سبأ ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در تأسیسات هسته‌ای نطنز، گفت که جمهوری یمن با جمهوری اسلامی ایران اعلام همبستگی می‌کند و در هر گونه اقدام در راستای پاسداری از خاک و ثبات این کشور در کنار ایران ایستاده است.

این مقام یمنی در ادامه با تأکید بر حق ایران در برخورداری از فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز، گفت که هدف از این تجاوز تروریستی تضعیف مذاکرات جاری درباره پرونده هسته‌ای ایران است که این مسئله امنیت و صلح منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز بامداد امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اقدام تروریستی بزدلانه در تأسیسات هسته‌ای ایران را به شدت محکوم کرده بود.

در بیانیه یادشده آمده بود:‌ «بر حق ایران برای واکنش به این اقدام و همچنین حق کامل این کشور در توسعه برنامه هسته‌ای خود، تاکید می‌کنیم».

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه، از وقوع حادثه‌ای‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز ضمن واکنش به این اقدام، در این خصوص گفته بود: «اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در این ارتباط اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. پاسخ ایران انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول