اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امکان بازنشستگی ۹۰۰ بیمه‌شده بیمه روستایی گلستان در سال ۱۴۰۰

مدیر بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر استان گلستان گفت: ۹۰۰ نفر از بیمه‌شدگان زیرپوشش بیمه روستایی گلستان در سال ۱۴۰۰ می‌توانند خود را بازنشسته کنند.

امکان بازنشستگی ۹۰۰ بیمه‌شده بیمه روستایی گلستان در سال ۱۴۰۰

دانیال پولاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص شرایط بازنشستگی افراد زیرپوشش بیمه روستاییان و عشایر اظهار کرد: براساس بند «ب» ماده «۵۷» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، دولت مکلف است بیمه‌شدگان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را که به سن ۷۰ سالگی رسیده‌اند در صورت تقاضا و داشتن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه به صندوق مذکور بازنشسته کند و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری آنها را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این بند تا پنج سال، هر سال یک سال از سقف سن بازنشستگی کم خواهد شد و یک سال به سنوات بیمه‌پردازی افزوده می‌شود.

مدیر بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر استان گلستان ادامه داد: سال جاری سال چهارم اجرای تبصره «یک» قانون فوق است، مشمولان این طرح عبارت‎ هستند از بیمه شدگانی که دارای ۷۰ سال یا بیشتر و دارای حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند.

به گفته پولادوند؛ بیمه شدگانی که دارای حداقل ۶۶ سال سن و ۱۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند، می‌توانند در صورت تمایل، درخواست بازنشستگی پیش از موعد خود را به کارگزاری صندوق در محل سکونت خود ارائه کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: درخواست بازنشستگی، بیمه شدگانی که شرایط سن و سابقه بیمه‌پردازی لازم را دارند و درخواست بازنشستگی آنها در سال گذشته در سامانه «سبا» ثبت شده است، در سال جاری بررسی و در صورت احراز شرایط قانونی لازم از مزایای بازنشستگی بهره‌مند خواهند شد.

پولادوند بیان کرد: میزان مستمری بیمه‌شدگانی که براساس قانون مذکور بازنشسته می‌شوند براساس سنوات بیمه‌پردازی در صندوق محاسبه و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول