اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

درخواست اصناف برای حمایت دولت/اعمال معافیت بیمه‌ای و مالیاتی در ازای تعطیلات کرونا

با توجه به تعطیلات اجباری اصناف در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا، فعالان اقتصادی این بخش از دولت تقاضا دارند تا به ازای این تعطیلات حداقل مشمول معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی شوند.

درخواست اصناف برای حمایت دولت/اعمال معافیت بیمه‌ای و مالیاتی در ازای تعطیلات کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تعطیلی 10 روزه اصناف جهت کنترل شیوع ویروس کرونا موجب انتقاد فعالان اقتصادی گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 نسبت به تصمیمات جزیره ای ستاد ملی کرونا در راستای مبارزه با  شیوع ویروس کرونا و همچنین عدم حمایت‌های دولت از مشاغل آسیب دیده از تعطیلات کرونایی شده است. 

بنابراین اگرچه برای همگان تقریبا پذیرفته شده است که برای مهار تقریبی این ویروس در شرایط فعلی تعطیلات مقطعی و گاهی طولانی مدت و اعمال برخی از محدودیت ها  لازم است و اقشار مختلف جامعه نیز خود را مکلف به تبعیت از تصمیمات این ستاد می‌دانند، اما بعضا انتقاداتی به  شیوه تصمیم‌گیری‌ها به دلیل زیان‌های مالی ناشی از این تعطیلات از سوی دارندگان مشاغلی که در لیست تعطیلات اجباری قرار می‌گیرند، مطرح می‌شود که توجه مسئولان به این انتقادات در جهت رفع آن می‌تواند، حداقل بخشی از مشکلات این صنوف را رفع کند. 

اصناف معتقدند، تعطیلات جزیره ای برخی از گروه‌های شغلی در حالی که برخی دیگر از گروه‌های شغلی مجاز به فعالیت هستند، نتیجه مثبتی نخواهد داشت و فقط باعث ضرر و زیان مالی گروه‌های شغلی تعطیل می‌شود. همچنین آنها معتقدند که اگر دولت برای مهار شیوع ویروس کرونا چاره‌ای جز تعطیلی ندارد، حداقل باید با  حمایت از اصناف در بخش‌های مالیاتی و بیمه‌ای و ...  قسمتی از زیان‌های مالی وارد شده به این قشر را جبران کند. 

* وعده‌های حمایتی دولت از اصناف محقق نشد

ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اصناف با تاکید بر اینکه اصناف به رعایت همه پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مکلف هستند، گفت: اما ممنوعیت‌ها باید برای همه به صورت یکسان اعمال شود. 

درستی با اشاره به نارضایتی اصناف از رویه دو گانه در اجرای محدودیت‌ها برای مشاغل مختلف افزود: روسای اتحادیه ها و تشکل های صنفی به این موضوع انتقاد دارند که چرا علیرغم تعطیلی کسب و کارها بانک ها باز هستند، با این شرایط تکلیف چک‌های آن ها چه می‌شود؟ 

وی افزود: بزرگترین ضربه اوج چهارم شیوع ویروس کرونا متوجه اصناف خواهد بود، زیرا دولت به وعده های قبلی خود مبنی بر بخشودگی مالیاتی، بیمه یا قبوض عمرانی تابلو و پسماند شهرداری عمل نکرد و تنها برخی از این تکالیف تا دو ماه معوق شد.

* بن بست کرونایی نتیجه بی توجهی مسئولان 

علی جعفری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبی تهران با بیان اینکه اقدامات دولت وضعیت شیوع کرونا را به شرایط فعلی رسانده است، گفت: دولت و مسئولین ستاد ملی کرونا می‌توانستند با ایجاد محدودیت در ایام  تعطیلات نوروز از رسیدن کشور به این بن بست کرونایی پیشگیری کنند. 

وی با بیان اینکه با این تعطیلی ها کسب و کار اصناف تعطیل از بین رفته است، افزود: دولت باید به نحوی خسارت اصناف آسیب دیده از این تعطیلات را جبران کند و خسارت مالی به اصناف بپردازد. 

* اجبار در پرداخت مالیات اصناف به دولت علیرغم تعطیلی

سید علی اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس های تهران با اشاره به خسارت ناشی از تعطیلات کرونایی به اصناف بیان داشت: به صورت اجباری مجبور به بستن و تعطیلی مغازه های خود شده‌ایم ، اما مجبور به پرداخت مالیات به دولت هستیم. 

*  اصناف قادر به پر کردن جای چک‌های خود نیستند

سید علی اصغر بهبهانی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران با انتقاد از اینکه دولت باید در ایام نوروز مانع سفرها می‌شد، گفت: این تعطیلات مستمر آسیب فراوانی به اصناف وارد کرده بطوریکه که اصناف قادر به پاس کردن چک های خود نیستند. دولت هم حمایت نمی کند و در بخش مالیات و بیمه به دلیل دیرکرد اقساط ، مشمول جریمه می شویم. 

* اصناف آسیب دیده از کرونا مشمول معافیت مالیاتی شوند 

موسی فرزانیان رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران با بیان اینکه تعطیلی مراکز آموزشی حجم زیادی از مشتریان این صنف را کاهش داده است، گفت: کالاهای این صنف در مغازه ها مانده است و خریداری ندارد و راه حلی نیز برای درماندگی های اقتصادی این صنف وجود ندارد. 

وی با اشاره به توامان شدن تعطیلی های مکرر برخی صنوف و تمام مراکز آموزشی بیان داشت: مشکلات صنف نوشت افزار باید فراتر از سایر اصناف و به طور خاص بررسی شود و لازم است برای جبران بخشی از آسیب های اقتصادی وارد شده به این بخش بخشودگی و معافیت مالیات اضطراری شامل این بخش شود.  

فرزانیان بیان داشت: تولید کنندگان لوازم نوشت افزار نیز شرایط سختی را می گذرانند زیرا سال گذشته تولید کنندگان این بخش به مقدار قابل توجهی کالا تولید کردند اما به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی، این کالاهای تولیدی در انبارها ماند و به فروش نرفت. 

وی افزود: امسال هم با آغاز تعطیلات؛ فعالین  این صنف در دومین سال متوالی شاهد آب شدن سرمایه‌های خود هستند، چرا که باید هزینه های هنگفت اجاره بهای سنگین، حقوق کارگران و بیمه را بپردازند و در نهایت باید مالیات سالانه بی درآمدی را با نادرآمدی به سازمان امور مالیاتی بپردازند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول