اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رشد 51درصدی آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گچساران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: در سال گذشته قریب بر 600 هکتار از جنگل ها و مراتع ملی این شهرستان طعمه حریق شد که نسبت به سال 98 رشد 51درصدی داشته است.

رشد 51درصدی آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران اولین نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان با ریاست فرماندار و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران و دیگر اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست مجید نظری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع  گچساران  در سال گذشته با رشد 51 درصدی نسبت به سال مشابه 98 داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته قریب بر 600  هکتار از مراتع ملی این شهرستان طعمه حریق شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش سوزی های در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، ، دیل ، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

 نظری با بیان اینکه 80 درصد این آتش سوزی ها در خردادماه و تیرماه  سال گذشته رخ داده است، بیان کرد: 90درصد این آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران عامل انسانی و عمدی بوده است.
 

وی ابراز کرد: عمده آتش‌سوزی‌ها  در مراتع و  جنگل‌های گچساران  در کوه‌های دیل رخ داده است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران  تصریح کرد: آ هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما و خشک شدن علف‌ها  آتش‌ سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ می‌دهد که می طلبد دیگر دستگاه‌ها و سازمان مردم نهاد و اهالی همان منطقه برای اطفا حریق همکاری لازم را  داشته باشند.

 نظری خاطرنشان کرد:می طلبد ادارات در هنگام آتش سوزی  تجهیزات و امکانات لازم را در اختیار اداره  منابع طبیعی قرار دهد.

 این مسوول ادامه داد:  در زمان آتش سوزی باید یک تیم سریع اطفا حریق تشکیل داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران  ابراز کرد: سال گذشته مقرر شد که دهیاری ها دستگاه دمنده خریداری کنند که این امر میسر نشد.

 نظری  ادامه داد: چیزی قریب بر 60 الی 70کیلومتر منطقه گچساران نیاز به آتش بر دارد.

 وی خاطرنشان کرد: در زمان مهار آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران نیاز به نیروی آموزش دیده داریم چرا که نیروی های شاغل در منابع طبیعی محدود هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال با یک جدیت بهتری ادارات در هنگام مهار آتش سوزی همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش فارس،  بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول