اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رعایت پروتکل‌ها از 95 درصد به 50 رسیده است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار بسیجی جوان و ۸ هزار همیار سلامت جوان فعالیت دارند، گفت: کرونا در کمین همه است و جوانان باید بدانند که در صورتی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، اما متاسفانه رعایت پروتکل‌ها از ۹۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

رعایت پروتکل‌ها از 95 درصد به 50 رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با بیان اینکه طی ۱۴ ماه گذشته که کرونا ویروس همه فعالیت‌ها و زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: در این مدت جوانان در قالب طرح شهید سلیمانی و همیار سلامت بسیار خوش درخشیدند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اقدام برای برنامه‌های جوانان باید عملی بوده و به دور از شعار باشد، گفت: مدیران و معاونان استانداری بصورت جدی پیگیر مسائل جوانان بویژه در حوزه مسکن و اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه باید از حضور اعضای مجمع مشورتی جوانان استاندار برای برنامه‌های جوانان و دستور جلسات آینده استفاده شود، افزود: استفاده از هیأت اندیشه ورزان و اساتید دانشگاهی برای برنامه‌های جوانان نیز بسیار کارساز و مهم است.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار بسیجی جوان و ۸ هزار همیار سلامت جوان فعالیت دارند و با استفاده بیشتر از نیروی جوان آنان نیز وارد عرصه پیشگیری شده و درصد رعایت پروتکل‌ها نیز بیشتر می‌شود، اضافه کرد: کرونا در کمین همه است و جوانان باید بدانند که در صورتی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، اما متاسفانه رعایت پروتکل‌ها از ۹۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه جوانان بهترین سفیر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، افزود: اگر برنامه‌ریزی دقیق نبوده و ابتدا و انتها مشخص نباشد، کاری که انجام می‌شود، بی‌نتیجه خواهد ماند.

حقیقی با تاکید بر لغو همه مهمانی‌ها و مراسم ماه مبارک رمضان در استان، یادآور شد: زنجان همان زنجانی است که با رعایت پروتکل‌ها در یوم‌العباس سبب شد از بروز فاجعه‌ای در کشور جلوگیری کنیم و این همان نقشی است که می‌خواهیم جوانان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به میزان یاد شده باید تمامی دستورالعمل‌ها از قبیل ماسک زدن از سوی تمام شهروندان مورد توجه باشد، اضافه کرد: در صورت عدم تغییر در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان به میزان ۹۵ درصد، نه تنها رنگ بندی شهرها تغییر نخواهد یافت بلکه بر شمار بیماران سرپایی و بستری‌ها بیش از گذشته افزوده خواهد شد.

استاندار زنجان افزود: متاسفانه گروه‌های هدف به این مسائل توجه نکردند و در زمان حاضر پیک چهارم با ویروس جهش یافته خودنمایی می‌کند و به عبارتی دیگر این استان چنین شرایط خاصی را تاکنون تجربه نکرده بود.

در ادامه نیز دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به رشد مصارف بانک‌های زنجان گفت: تسهیلات اعطایی در استان، ۱۱۶ درصد افزایش یافته است.

حسن دادگر با بیان اینکه زنجان تنها استانی بود که در سال گذشته، تسهیلات را در بخش‌های مختلف اعطا کرده، به طوری که با رشد ۱۱۶ درصدی از سال ۹۷ به ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است، اضافه کرد: شاخص نسبت مصارف به منابع است که نشان می‌دهد که چه میزان تسهیلات ارائه شده است.

وی ادامه داد: رشد منابع بانک‌های استان ۵۰ درصد بوده و رشد منابع بانکی در سال ۹۹ نسبت به ۹۷، دو برابر شده است و افزایش منابع قطعا نسبت را تعدیل می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان تصریح کرد: بیشترین تسهیلات در بخش صنعت و معدن با ۴۲.۶ درصد بود که بخش‌های خدمات و بازرگانی و کشاورزی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش قرض‌الحسنه نیز در پایان سال گذشته نیز ۵۸۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به دو سال قبل ۱۶۷ درصد افزایش داشت، اضافه کرد: استان زنجان در بحث پرداخت تسهیلات جزو استان‌های برتر است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز با اشاره به اعطای ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان گفت: این تسهیلات بیشتر در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات به کار گرفته می‌شود.

طیب جعفری افزود: مابقی تسهیلات نیز دربخش‌های  بازرگانی، گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و در بخش صنعتی، پوشاک، کفش، صنایع غذایی و خدمات، ورزش، گردشگری و آی‌تی نسبت پرداخت شده است.

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین به بحث پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و گفت: ببشتر دریافت کنندگان مشاغل خانگی بانوان هستند.

وی در ادامه از اجرای طرح کارورزی نیز خبر داد و گفت: این طرح فرصتی مناسب برای مهارت‌آموزی و نیز اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

جعفری تصریح کرد: طرح کارورزی فرصتی مناسب برای درآمدزایی برای دفاتر کاریابی و مهارت‌آموزی نیروهای انسانی فارغ‌التحصیل شده دانشگاهی و تامین نیروی انسانی ماهر واحدهای صنعتی است.

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان به شیوه اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: پس از گزارش‌گیری از اطلاعات ثبت شده در سامانه، باید بر اساس یک سری شاخص‌ها، افراد حائز شرایط با در نظر گرفتن اولویت‌ها شناسایی و به میزان ظرفیت بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن رشته تحصیلی فرد متقاضی از طریق وزارت کار به بنگاه اقتصادی مربوطه معرفی شوند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول