اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با محور برجام و خروج از افغانستان

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور، خروج از افغانستان و برنامه هسته‌ای ایران را با همتایان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به بحث خواهد گذاشت.

نشست آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با محور برجام و خروج از افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به بحث بگذارند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد: «تمرکز اصلی این گفت‌وگوها افغانستان خواهد بود. دیگر مسائلی که مورد بحث قرار خواهند گرفت شامل تحولات در مرز اوکراین و روسیه و توافق هسته‌ای با ایران خواهد بود».

«آنه گرت کرامپ-کارنبائر» وزیر دفاع آلمان نیز گفته است ناتو خود را با برنامه‌های آمریکا برای خروج نیرو از افغانستان منطبق خواهد کرد. وی افزود انتظار می‌رود بعد از نشست ویژه این اتحاد نظامی که قرار است ساعاتی دیگر برگزار شود، چنین تصمیمی اتخاذ شود.

پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه مه شروع خواهد شد و هدف آن است که تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی نیروهای آمریکایی از افغاستان خارج شده باشند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول