اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آمریکا یک‌راست به سمت تورم می‌رود

یک کارشناس آمریکایی اعلام کرد: سیاست بانک مرکزی این کشور در حال هدایت آمریکا به سمت تورم است.

آمریکا یک‌راست به سمت تورم می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، بانک مرکزی فدرال آمریکا مدعی است که روند بهبود اوضاع اقتصادی و سیاست‌های در پیش گرفته شده در این زمینه ممکن است باعث ایجاد یک دوره تورمی موقت شود. این بانک البته گفته که ابزارهایی برای کنترل مسئله در صورت شدت گرفتن آن دارد.

پیتر شف، کارشناس اقتصادی آمریکایی، در یک برنامه تلویزیونی به تبعات سیاست بانک مرکزی آمریکا در چاپ پول و اجرای سیاست‌های انبساطی پرداخت.

شف می‌گوید: اقتصاد آمریکا هنوز بیش از حد ضعیف است و در حال حاضر به شکلی اشتباه بالا رفتن تورم در این کشور به عنوان بهبود اوضاع اقتصادی معرفی می‌شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تمام کاری که دولت هم اکنون در حال انجام آن است خرج کردن پولی است که توسط بانک مرکزی چاپ شده است، اما این چاپ پول درواقع تورمی است که ماه حس می‌کنیم و همین تورم به اشتباه به عنوان روند بهبود اوضاع اقتصادی نشان داده می‌شود.

به گفته شف؛ بانک مرکزی آمریکا هرگز از ابزارهایی که از آنها به عنوان اقدامات کنترلی تورم صحبت کرده استفاده نخواهد کرد؛ چراکه این اقدام خانه پوشالی آنها را که ساخته بودند خراب می‌کند. 

آمریکا باید برای آنکه شرایط را بهبود بخشد، اقدامات انبساطی خود را متوقف کرده و از طریق بالا بردن مالیات و نرخ بهره روند توزیع پول را نیز کاهش دهد. البته بعید به نظر می‌رسد که دولت آمریکا چنین کاری بکند و به همین خاطر درنهایت شاهد آن خواهیم بود که قیمت‌ کالاها برای مردم آمریکا به سقف خواهد رسید.

شف تأکید کرد: ما روی اتوپایولت یا خلبان خودکار روی جاده تورم هستیم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول