اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اهداکنندگان خون در ساعات شبانه جریمه نمی‌شوند/ ساعت فعالیت مراکز اهدای خون خراسان رضوی در ماه رمضان

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با اعلام ساعات کاری پایگاه‌های اهدای خون استان در ماه مبارک رمضان گفت: با ابلاغ پلیس راهور نیروی انتظامی اطلاعات اهداکننده خون در سامانه درج می‌شود، بنابراین اهداکنندگان خون در ساعات منع تردد شبانه جریمه نمی‌شوند.

اهداکنندگان خون در ساعات شبانه جریمه نمی‌شوند/ ساعت فعالیت مراکز اهدای خون خراسان رضوی در ماه  رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، دکتر سید حمیدرضا اسلامی اظهار کرد: خودروهای داوطلبین اهدای خون که در ماه مبارک رمضان در نوبت شب و پس از افطار به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند جریمه نمی‌شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمامی پایگاه‌های اهدای خون در همه ایام ماه مبارک رمضان به استثنا جمعه‌ها ، در مشهد مقدس و شهرستان‌های استان پس از افطار آماده پذیرش داوطلبان ایثارگر اهدای خون هستند، افزود:  کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا به درخواست سازمان انتقال خون ایران و باهدف ایجاد سهولت برای مؤمنین روزه‌دار که قصد اهدای خون در ماه مبارک رمضان رادارند تدبیری اندیشیده است تا خودروهای داوطلبین اهدای خون که شب‌ها و پس از ساعت افطار که هم‌زمان با آغاز بازه زمانی منع تردد عبور و مرور شبانه به دلیل شیوع ویروس کرونا است مشمول جریمه‌های  پلیس راهور نشود.

وی یادآور شد: بر اساس این تدابیر مراکز انتقال خون سراسر کشور فرم مشخصات اهداکنندگان خون، پلاک خودرو و تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهداکننده را به فرماندهی پلیس راهور استان اعلام می‌کنند و چنانچه جریمه‌ای توسط دوربین‌های مستقر در معابر پلیس راهور ثبت‌شده باشد حذف می‌شود.

اسلامی یادآور شد: پلیس راهور نیروی انتظامی این موضوع را به رده‌های استانی ابلاغ کرده و نسبت به درج اطلاعات دریافتی از ادارات کل انتقال خون در سامانه و عدم اعمال جریمه اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی(تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نیش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم‌آباد، پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱  هر شب تا یک روز بعد فعال و پذیرای اهداکنندگان است.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه پایگاه‌های امام رضا علیه‌السلام و شهید سلیمانی (میلاد) در نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ آماده دریافت خون‌های اهدایی مردم نوع‌دوست مشهد مقدس است، اذعان کرد: پایگاه‌های اهدای خون در  شهرستان‌های تربت‌حیدریه ، قوچان ، نیشابور ، سبزوار و گناباد نیز بعد از افطار آماده پذیرش داوطلبان خواهند بود .

گفتنی است؛  روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) ، از همه اقشار مردم خداجو و نوع‌دوست دعوت کردبرای حفظ ذخایر انواع فراورده‌های خونی و تأمین نیاز حیاتی بیماران به این فراورده‌ها ، در طول ایام ماه مبارک رمضان نیز به پایگاه‌ها مراجعه و با همراه داشتن اصل کارت ملی خود و ماسک ،با اهدای خون خویش از زیباترین انفاق در ماه انفاق و عبادت بهره‌مند گردند . روابط عمومی انتقال خون استان به داوطلبان روزه‌دار اهدای خون توصیه کردتا ساعتی پس از افطار برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کرده و پس از اهدای خون تا سحر ، تغذیه مناسب‌تری همراه با مصرف بیشتر مایعات داشته و در طول روز از فعالیت‌های سنگین پرهیز نمایند و در معرض مستقیم نور خورشید و گرما قرار نگیرند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول