اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

بازنگری ساختار سازمان اموال تملیکی در جهت خدمت به تولید

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اصلاح و بازنگری ساختار سازمانی اموال تملیکی را در جهت افزایش درآمدها و تحقق شعار تولید و کمک به اشتغال دانست.

بازنگری ساختار سازمان اموال تملیکی در جهت خدمت به تولید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، محمدعلی افتخاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی به همراه شاهپری رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور و رمضانی‌میر معاونش، صبح امروز به منظور تصحیح ساختار و چارت سازمانی اموال تملیکی، از مدیریت اموال تملیکی استان تهران بازدید کردند.

افتخاری با اشاره به وظایف حاکمیتی بسیارسنگینی که بر دوش سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است، گفت: طبق قانون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 93 وظایف مهمی از جمله تحویل کالاهای قاچاق محول شده و بلافاصله بعد از کشف آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واگذار می‌شود اما زیرساخت های آن از جمله انبارهای مجهز، نیروی انسانی متخصص و بودجه آن به اموال تملیکی داده نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی برای اجرای صحیح وظایفی که بر عهده دارد نیازمند اصلاح ساختار و جذب نیروی انسانی و منابع مالی است، عنوان کرد: نوع وظایف سازمان تخصصی بوده و با دیگر ارگان ها متفاوت است بنابراین بکارگیری نیروی کار ماهر و متخصص ضرورت دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سازمان اموال تملیکی یک سازمان درآمد-هزینه است و نه تنها هیچگونه بار مالی برای دولت ندارد بلکه سال گذشته نیز توانست به خزانه دولت پول تزریق کند، خاطرنشان کرد: اکثر کارمندان این سازمان که بعضاً جایگاه مهم و حساسی دارند مانند انباردار و کمک انبارداران باید افراد متخصص و با تجربه باشند تا بتوانند این حجم ورودی کالا که دارای پارت بندی و انواع مختلفی هستند را مدیریت کنند.

وی افزود: مدیریت اموال تملیکی استان تهران بعنوان یکی از 30 مدیریت استانی اموال تملیکی بوده که در کنار ستاد مرکزی این سازمان، با مشکلات عدیده ای از جمله ساختار سازمانی روبرو است. به عنوان مثال به علت اینکه انبارهای سازمان اموال تملیکی غالباً استیجاری و امانی هستند امکان تجهیز و قفسه بندی و همچنین سیستم‌های اطفاء حریق در آنها وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره سازمان اموال تملیکی، کمک به تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی» یکی از وظایف مهم این سازمان حاکمیتی دانست و تاکید کرد: این نهاد امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت است و براساس همین اصل، سالانه حجم بالایی از کالاهای متروکه با حکم اعاده به صاحبانشان باز گردانده می‌شود تا در چرخه تولید و اشتغال قرار بگیرند. انبارداری، حفاظت و بیمه این کالاها تا زمان صدور احکام قضایی برعهده سازمان است که برای آن بودجه‌ای تعریف نشده اما هزینه در بردارد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به وظایف مدیریت های استانی و ستادی از جمله روابط عمومی، طرح و برنامه و سایر بخش‌های آن گفت:باید در نظر داشت که این سازمان تنها تعیین تکلیف کننده اموال دولت است که در زمینه ساختار سازمانی با مشکلات جدی روبرو بوده و اگر ساختار سازمان اصلاح و ارتقاء یابد اثر مستقیم بر روی افزایش درآمد های کشور خواهد داشت.

در پایان این دیدار از سوی رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور برای بازنگری ویژه در ساختار سازمان اموال تملیکی قول مساعد و همکاری داده شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول