اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پیش‌بینی 750 تخت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/تجمعات کار استان را سخت کرده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمدپیش‌بینی 750 تخت کرونایی در بیمارستان‌های استان برای روزهای سخت خبر داد.

پیش‌بینی 750 تخت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/تجمعات کار استان را سخت کرده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدانپناه در یکصد و بیست و هشتمین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تخت‌های بیمارستانی آماده برای بیماران کرونایی در بیمارستان های استان گفت: بیمارستان جلیل ۱۵۶ تخت عادی و 19 تخت آی‌سی‌یو دارد که مجموعاً این بیمارستان برای بیماران کرونایی ۲۴۵ تخت خواهد داشت.

وی گفت: باید نیروهای پذیرفته شده وزارت بهداشت و درمان هر چه زودتر به مراکز بیمارستانی ما داده شوند امیدوار بودیم که این نیروها به پیک جدید برسند که در حال حاضر مشکل نیرو داریم.

این مسئول ادامه داد:  بیمارستان امام سجاد 40 تخته عادی و 5 تخت آی‌سی‌یو دارد که برای بیماران کرونایی در مجموعه بیمارستان‌های یاسوج ظرفیت تا 410 تخت را خواهیم داشت.

وی گفت: در گچساران هم می توان تا ۱۵۵ تخت داشته باشیم در دهدشت نیز ۱۴۵ تخت عادی و چند تخت آی‌سی‌یو داریم و در کل استان تا ۷۵۰ تخت برای بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است که اگر نیاز باشد بیماران کرونایی را در آنها بستری کنیم.

یزدانپناه در خصوص درمان سرپایی هم گفت: درمان سرپایی در بیمارستان دهدشت شروع شده که در بیمارستان جلیل هم قرار است شروع شود اما موانعی وجود دارد که برطرف می‌شود.

وی گفت: تجهیزات بیمارستان نرگسی گچساران آمده است و اگر برق و سایر مشکلات آنها حل شود می‌توان از آن جا نیز در همین پیک برای بستری بیماران کرونایی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بیمارستان شهدای باشت نیز راه اندازی شده که همه امکانات و همچنین اکسیژن کافی در آنجا وجود دارد و امنیت خاطر را برای این شهرستان و شهرستان‌های اطراف مثل گچساران و چرام در مواقع مورد نیاز و ضروری فراهم کرده است.

این مسئول با بیان اینکه در کل کشور برخی مشکلات در خصوص تأمین اکسیژن نیز وجود دارد گفت: یک تانک 20 تنی از عسلویه به استان آمده و امروز هم یک تانک بیست تنی از سیرجان به سمت استان می‌آید و یک تانک تنی هم از اصفهان به استان می‌آید و کارخانه تولید اکسیژن استان قول داده که مقداری از اکسیژن مورد نیاز ما را تامین کند.

وی گفت: استاندار نیز با استاندار اصفهان صحبت های لازم را در خصوص تامین اکسیژن مورد نیاز از آن استان کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین با بیان اینکه بیمارستان ها نیاز به نیرو دارد خاطرنشان کرد: این هفته تعدادی نیرو به یاسوج و سایر شهرهای استان اضافه می‌شود.

 این مسئول گفت: چالش ما تجمعات است امیدواریم که بتوانیم تشییع جنازه‌ها را کنترل کرده و انتظار داریم در این مدت محدودیت‌ها با جدیت بیشتری در استان اجرا شود.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: باید حساسیت مردم را بالا ببریم تا همه آنها بدانند که مرگ و میرها در چه سطحی قرار دارد واکسیناسیون برای کادر بهداشت و درمان استان در حال انجام است و بعد از آن بیماران خاص و افراد مسن در نوبت واکسیناسیون قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول