اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نگرانی ستاد کرونا از وضعیت چرام و لنده/معرفی فعال‌ترین دستگاه‌ها در هفته اخیر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نگرانی ستاد کرونا از وضعیت چرام و لنده هشدار داد.

نگرانی ستاد کرونا از وضعیت چرام و لنده/معرفی فعال‌ترین دستگاه‌ها در هفته  اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد مهدی بانشی در یکصد و بیست و هشتمین نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازدیدهای صورت گرفته از اماکن در تعطیلات نوروز اظهار کرد: در تعطیلات امسال ۵۲۵۰ بازدید داشتیم که این بازدید ها نسبت به هفته‌های قبل از آن که تعداد 2 هزار بود نشان دهنده همکاری همه جانبه همکاران ما در تعطیلات بوده است.

وی گفت: در همین مدت ۲۷۵ نفر معرفی به دستگاه قضایی و بیش از ۵۰ پلمب داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در هفته گذشته هم ۲۰۹۶ مورد بازدید داشتیم ۶۷ مورد به دستگاه قضایی معرفی و ۶۹ مورد پلمب داشتیم.

این مسئول در ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: افزایش نسبی رعایت پروتکل‌ها در استان را نسبت به تعطیلات نوروز داریم چرا که در عید به زیر ۶۰ درصد رسیده بود و اکنون به ۷۶ درصد رسیده اما ۱۴ درصد با روزهای خوب خودمان در سال گذشته فاصله داریم.

وی گفت: درصد رعایت فاصله اجتماعی ما به ۷۱ درصد رسیده است که با مدیریت خوب در استان وضعیت بهتر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بهمئی با مدیریت خوب وضعیت نسبتا مناسبی دارد اما فشار خوزستان اجازه نمی‌دهد که روند کاهشی را در این شهرستان داشته باشیم دنا هم وارد پیک استان شده و نگرانی عمده ما در لنده و چرام است که به صورت افسار گسیخته شیوع و ابتلا بالا می‌رود و افزایش روند این دو شهرستان روی شهرستان کهگیلویه اثر می‌گذارد.

این مسئول گفت: باید برنامه‌های استودیو سلامت را متنوع کنیم متخصصین بیشتری وارد صدا و سیما شوند و از ظرفیت جامعه شناسان و روان‌شناسان نیز استفاده شود هر چند صنعت و معدن کارهای بسیار خوبی انجام داده اما باید در خصوص بستن مشاغل ممنوعه سختگیرانه‌تر اقدام شود.

این مسئول در ادامه گفت: کاهش جلسات ادارات باید اتفاق بیفتد توزیع مناسب کالا در رمضان را داشته باشیم از فرصت ماه مبارک رمضان برای کنترل بیماری استفاده کنیم از هم اکنون به فکر شبهای احیا باشیم.

وی ادامه داد: دستفروشان و فروشندگان گیاهان کوهی که تعداد آنها خیلی زیاد شده برخورد شود همچنین باید باشگاه های ورزشی را غیر فعال کنیم آرایشگاه‌های زنانه وضعیت خوبی ندارند و نقش ضعیف دهیاران در کنترل روستاها را داریم.

وی گفت: دو روز بعد از عروسی آن چنانی گزارش بهورزان و دهیاران را داریم و خوشبختانه کار خوبی در شهرستان دنا انجام شده که بهورز و دهیار سهل‌انگار را به دستگاه قضایی معرفی کردند.

بانشی گفت: روی نظارت آرامستان ها باید بیشتر کار شود و همچنین رسیدگی سریعتر به پرونده ها از سوی دادستان ها لازم است.

وی افزود: تعزیرات حکومتی خوب کار می‌کند اما طبق آنچه گزارش شده احکام چندان بازدارنده نیست.

این مسئول به دستگاه هایی که در هفته گذشته کارکرد خوبی داشته‌اند اشاره کرد و گفت: یگان امداد، فرمانداری بویراحمد، سپاه گچساران در طرح شهید سلیمانی و تعزیرات حکومتی از دستگاه‌هایی هستند که بهترین فعالیت را طبق نظر ستاد کرونا داشتند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول