اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از حضور در حوادث سیل و زلزله و کرونا تا طرح بزرگ شهید سلیمانی /فعالیت‌های جهادی برای خدمت به مردم

مسؤول قرارگاه جهادی شهید شجاعیان می‌گوید: مجموعه‌های جوان و انقلابی باید برای خدمت‌گذاری به مردم، خلاهای موجود را شناسایی کرده و به کمک دستگاه‌های دولتی برای رفع آنها گام بردارند و تمام تلاش‌ گروه‌های جهادی هم بر این است که بتوانند بخشی از مشکلات مردم را رفع کنند.

از حضور در حوادث سیل و زلزله و کرونا تا طرح بزرگ شهید سلیمانی /فعالیت‌های جهادی برای خدمت به مردم

 خبرگزاری فارس مازندران ـ سارا امیدوندچالی|گروه‌های جهادی سال‌های اخیر در سراسر کشور کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته‌اند، بسیاری از مشکلات مردم و مناطق محروم با حضور این گروه‌ها در جای جای کشور حل و فصل شده است.

در مازندران نیز این فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف در مناطق محروم و کم‌برخوردار در حال انجام است، حتی با وجود کرونا نیز این فعالیت‌ها متوقف نشده و ادامه دارد و در زمینه کرونا و همچنین اجرای طرح بزرگ شهید سلیمانی، بسیجیان استان مازندران جهادگرانه به مانند دوران دفاع مقدس   از تلاش و کوشش و کمک به مردم و رفع مشکلات آنان دست بر نداشته‌اند.

امیرحسین جانعلی‌زاده مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مسؤول قرارگاه جهادی شهید شجاعیان است، وی ۲۲ سال دارد و در رشته کارشناسی بهداشت محیط مشغول به تحصیل است، از سال ۹۶ فعالیت‌های جهادی را آغاز و از تابستان سال ۹۹ مسؤولیت قرارگاه جهادی شهید شجاعیان را برعهده گرفت.

*هدف از شرکت در فهالیت‌های جهادی

جانعلی‌زاده در بیان هدف و انگیزه خود برای حضور در فعالیت‌های جهادی اینطور می‌گوید: شاید اشاره به جمله‌ی زیبای سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی برای بیان هدفم خالی از لطف نباشد که می‌گوید کارتان را برای رضای خدا نکنید، برای خدا کار کنید و تفاوتش هم در این است که امام حسین(ع) در کربلا باشد و تو مشغول تحصیل علم!

وی می‌گوید: قطعا مجموعه‌های جوان و انقلابی باید برای خدمت‌گذاری به مردم، خلاهای موجود را شناسایی کرده و به کمک دستگاه‌های دولتی برای رفع آنها گام بردارند و تمام تلاش‌ گروه‌های جهادی هم بر این است که بتوانند بخشی از مشکلات مردم را رفع کنند.

*قرارگاه شهید شجاعیان

وی از قرارگاه شهید شجاعیان می‌گوید: مجموعا تعداد افرادی در بخش‌های مختلف در این قرارگاه که به صورت گردشی فعالیت می کنند، حدود ۱۰۰ نفر از خواهر و برادر هستند و فعالیت‌های قرارگاه در بخش‌های بهداشت و درمان، سازندگی، فرهنگی و آموزشی و خیریه است.

با توجه به اینکه این قرارگاه زیر مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه علم پزشکی بابل است، منطقه فعالیت‌ش بیشتر در سطح شهرستان بابل بوده اما بعضا با وقوع اتفاقات ناگواری همچون زلزله کرمانشاه و یا سیل کیاکلا جهادگران این قرارگاه به این مناطق هم اعزام شده‌اند.

جانعلی‌زاده به تعداد اردوهای جهادی در سال اشاره می‌کند و می‌گوید: اگر بخواهیم به صورت عمومی و گسترده و مدت طولانی در یک منطقه مستقر شویم یک تا دو بار اردوهای جهادی در سال برگزار می‌شود، اما در طول سال بارها و بارها ممکن است به‌صورت برنامه‌های یک روزه‌ی خیریه، اردوهای بهداشت و درمان و ویزیت رایگان نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری مردم با گروه‌های جهادی خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد گفتمان جهادی در سطح کشور مدت زمان زیادی گذشته است و همین امر باعث شده که مردم مناطق محروم هم هر روز با توجه به اردوهای جهادی برگزار شده، بیشتر و بهتر با این فعالیت‌ها و حرکت‌های جهادی انس گرفته و رفته‌رفته بر شدت این اعتماد و الفت بین مردم و گروه‌های جهادی اضافه می‌شود.

*خاطرات اردوها

جانعلی‌زاده از خاطراتش در اردوهای جهادی می‌گوید: بهترین اردوی من فعالیت در روستای بندبن از منطقه بندپی شرقی بابل بود چرا که در هدف‌گذاری، آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی قبل از اردو، دوستانم در درون مجموعه بسیج دانشجویی موفق عمل کرده‌اند و حین اردو نیز با حضور مسؤولان شهرستان و استان فرصتی مهیا شد تا مطالبه‌های به حق مردم منطقه از مسؤولان صورت بگیرد و ان‌شاالله پس از اردو هم همچنان پیگیر مطالبات مردم  خواهیم بود.

خاطره خوب در این اردوها زیاد است، یک کودکی بود که به‌طور اشتباه کارشناسی کرده بودند که باید در مدارس استثنائی تحصیل کند! پس از بررسی دوستان ما در بخش گفتار درمانی مشخص شد که کودک مشکل خاصی نداشته و ان‌شاالله پیگیر هستیم که بتوانیم از طریق رایزنی با آموزش و پرورش مسیر درستی برای تحصیل این کودک ترتیب دهیم تا بتواند در مدارس معمولی تحصیل کند.

* و اما کرونا...

مسؤول قرارگاه جهادی شهید شجاعیان به اقدامات این قرارگاه در ایام کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید: در ابتدای کرونا دوستان ما در قرارگاه جهادی شهید شجاعیان کارگاه تولید ماسک با همکاری مجموعه‌های دیگر در سطح شهرستان راه‌اندازی کردند و نیروهای زیادی را از بین عموم مردم آموزش داده و جهت اعزام به بیمارستان آماده کردند. 

از بین دانشجویان بسیجی هم که بطور تخصصی در رشته‌های پرستاری و پزشکی مشغول تحصیل بودند در اوج همه‌گیری کرونا به بیمارستان اعزام شدند تا به کادر درمان کمک کنند.

همچنین با شروع ماه محرم به تب‌سنجی از عزادارن اباعبدالله الحسین(ع) در چند هیات بزرگ شهرستان بابل پرداختیم تا به وسع خود بتوانیم به برپایی مراسم عزای اهل بیت(ع)  کمکی کرده باشیم.

وی در ادامه از کمک‌های مومنانه می‌گوید: در بخش خیریه هم بسته‌های کمک مومنانه تهیه و تدارک دیده شد تا تقدیم مستضعفان شود، در ایام ماه مبارک رمضان سال گذشته، به طبخ غذای گرم پرداختیم و حدود یک هزار و ۵۰۰ پرس غذا در سه روز طبخ و توزیع شد.

دانشجویان قرارگاه شهید شجاعیان در بخش‌های دیگری همچون سامانه ۴۰۳۰ ، ضدعفونی معابر و اماکن و... نیز فعالیت داشتند.

*اردوهای جهادی نوروز امسال

جانعلی‌زاده به اردوی جهادی که در نوروز امسال برگزار شد اشاره می‌کند و می‌گوید: قرارگاه جهادی شهید شجاعیان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل به همراه گروه جهادی میثاق و دانشگاه آزاداسلامی واحد بابل بعد از مدت‌ها بررسی مناطق مختلف در سطح استان مازندران، اقدام به برگزاری اردوی جهادی شهید رجایی‌فر در روستاهای بندبن، زرزمه، هشتری، ورخامن، خرطوسی، شالیکش و آب‌بندان ننوش کرد.

اهداف و فعالیت‌های این اردو در سه دسته بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی و سازندگی طبقه‌بندی می‌شود که در طی پنج روز از نهم تا سیزدهم فروردین برگزار شد.

در روز چهارم و بعد از غربالگری جهادگران سلامت، متخصصانی در زمینه‌های داخلی، طب سنتی و اطفال و پزشک عمومی به ویزیت بیماران می‌پردازند، همچنین از افراد مشکوک به کرونا رپیدتست گرفته شد.

در بخش فرهنگی جهادگران اقدام به برگزاری کلاس‌های قرائت قرآن، احکام، مسابقات ورزشی و پخش فیلم و در بخش سازندگی نیز به ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای محرومان پرداختند.

*طرح بزرگ شهید سلیمانی

جانعلی‌زاده از طرح بزرگ و سراسری شهید سلیمانی چنین می‌گوید: از ابتدای طرح شهیدسلیمانی قرارگاه جهادی شهید شجاعیان از ظرفیت دانشجویان بسیجی رشته‌ی بهداشت محیط با توجه به تخصص‌شان کمک گرفته است و حدود ۳۰ نفر از این دانشجویان را به معاونت بهداشتی دانشگاه جهت همکاری در امور مربوط به طرح شهید سلیمانی معرفی کرده است.

در ادامه نیز با برگزاری اردوی جهادی ۵ روزه در روستای بندبن به شناسایی و غربالگری پرداختیم و در پایان این اردو با ویزیت رایگان متخصصان اطفال، داخلی، طب سنتی و پزشک عمومی به این اردو خاتمه دادیم.

از مشکلات طرح از وی می‌پرسم که می‌گوید: اگر از هر بسیجی که در طرح شرکت می‌کند بپرسید قطعا می‌گوید که مشکلاتی وجود دارد اما همه‌ این مشکلات به خاطر عشق ‌و علاقه بسیجیان به شهید عزیز، حاج قاسم سلیمانی خیلی زودتر از حد معمول رفع می‌شود و می‌توان گفت همه با ارادت نسبت به این شهید و در نظر گرفتن خط مشی حاج قاسم که همان کمک به مردم کشور بود، اقدام به فعالیت در این طرح کرده‌اند.

انتهای‌پیام/۸۶۰۴۱/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول