اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی ۱۳۰ درصد افزایش یافت

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با تشریح فرایند متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۸ از افزایش ۱۳۰ درصدی برخوردار است.

میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی ۱۳۰ درصد افزایش یافت

سید احمد سیدی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به اینکه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی درواقع اجابت و تحقق یک خواسته ۱۲ ساله بازنشستگان است، اظهار کرد: اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، کاهش خرید مردم و تورم ناشی از تحریم‌های ظالمانه سعی شد تا بهترین روش برای افزایش مستمری‌بگیران لحاظ شود و درنهایت فرمول تدوین‌شده افزایش ۱۳۰ درصدی را به دنبال داشت.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: با افزایش‌های امسال، رشد مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به اسفند سال ۹۸ افزایش ۱۳۰ درصدی را نشان می‌دهد که نسبت افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری برابر شده است.

سیدی با تشریح پرداخت بازنشستگان در دو سال گذشته، گفت: در اسفند ۹۸ پرداختی بازنشسته تأمین اجتماعی حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود با اعمال متناسب‌سازی مرداد سال ۹۹  به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسید و با متناسب‌سازی امسال ( سال ۱۴۰۰) دریافتی آن‌ها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی افزود: حقوق بازنشسته ۲۰ سال سابقه در اسفند دو سال قبل، یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود با متناسب‌سازی حقوق مرداد سال ۹۹  به ۲ میلیون و۴۰۰ هزار تومان رسید و با افزایش‌های امسال دریافتی آن‌ها ۳ میلیون و۹۰۰هزار تومان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مستمری حداقل بگیران این سازمان نیز مشکلی وجود ندارد اگر مشکلی برای آن‌ها وجود داشته باشد قطعاً مشکل نرم‌افزاری بوده است، افزود: مستمری‌بگیران سایر سطوح می‌گویند باید ۳۹ درصد برای آن‌ها نیز اعمال شود که احکام آن‌ها قطعاً موردبازنگری قرار می‌گیرد و ترمیم خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی افزود: مقررشده است تا احکام مربوط به این قشرنیزدر اردیبهشت‌ماه بازنگری شود و این اصلاحات طوری اعمال شود که نزدیک به ۳۹ درصد برای آن‌ها نیز اجرا شود تا رضایتمندی آن‌ها حاصل شود.

وی گفت: هم‌اکنون۷۰ درصد از جمعیت کل استان را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد که ۳۸ درصد از جمعیت شهری استان تحت پوشش مستمری‌بگیران اصلی سازمان تأمین اجتماعی استان هستند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول