اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای ۱۹ طرح باقیمانده مصوب جهش تولید در سمنان/ موانع پیش رو رفع شود

استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۴ طرح جهش تولید برای این استان مصوب شد که تاکنون پنج طرح به بهره‌برداری رسید، گفت: عملیات اجرایی ۱۹ طرح باقیمانده در حال انجام است و باید موانع پیش روی آن رفع شود.

اجرای ۱۹ طرح باقیمانده مصوب جهش تولید در سمنان/ موانع پیش رو رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان اظهار کرد: ۲۴ طرح جهش تولید برای استان سمنان مصوب شده که تاکنون پنج طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: عملیات اجرایی ۱۹ طرح مصوب باقیمانده جهش تولید در استان در حال انجام است که باید به‌منظور تسریع در تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها، موارد، مباحث و موانع پیش رو پس از بررسی، به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

استاندار سمنان در خصوص موارد و مسائل پیرامون منطقه ویژه اقتصادی دامغان و سمنان، گفت: کمیته‌ای متشکل از مدیران اجرایی مرتبط با این موضوع، موارد و مسائل و کاستی‌های موجود در منطقه‌های ویژه اقتصادی دامغان و سمنان را بررسی و گزارش جامعی از عملکرد و اقدامات در این حوزه به‌منظور برطرف کردن موانع و تسریع در روند اجرایی و تکمیل طرح‌ها، ارائه کنند.

آشناگر همچنین از تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح بهسازی و احداث محور شاهرود - آزادشهر خبر داد و گفت: امیدواریم که اعتبار به‌زودی ابلاغ و شاهد تسریع در عملیات اجرایی طرح خواهیم بود.

وی بر تشکیل کمیته‌ای با حضور معاون عمرانی و اقتصادی استاندار، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صمت استان سمنان و دستگاه اجرایی مرتبط به‌منظور پیگیری روند عملیات اجرایی پروژه‌های جهش تولید در استان تأکید کرد و افزود: لازم است تا این کمیته تمامی ابعاد روند اجرایی احداث پروژه‌های مصوب جهش تولید را بررسی و گزارش جامعی از وضع فعلی ارائه کنند.

بهره‌برداری ۱۹ طرح جهش تولید در ۶ ماه نخست امسال 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث پروژه‌های جهش تولید، طی تفاهم‌نامه‌ای که در مهرماه سال قبل به امضا رسید، مؤلفه‌های زنجیره ارزش، افزایش بهره‌وری، توسعه صنعتی و توجه به بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

نادر مالکی افزود: در مرحله نخست ۱۹ پروژه مختص جهش تولید در استان سمنان تصویب و ارسال شد؛ پس از آن و در مراحل بعدی، ۳۳ پروژه اعم از اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان تصویب و به تهران ارسال شد که ۲۴ طرح مورد تأیید قرار گرفت.

وی گفت: برای انجام این طرح‌ها، ۶۵ میلیارد تومان از محل بودجه ملی، ۱۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات سرمایه ثابت از محل منابع داخلی، ۳۷۶ میلیارد تومان و دو میلیون دلار از محل بودجه نهادهای غیردولتی و ۱۶۲.۳ میلیارد تومان هم از بخش خصوصی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با بیان اینکه سرجمع مبلغ ۷۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای انجام این طرح‌ها مصوب شد، ادامه داد: پیگیری‌های مختلفی برای تأمین منابع اعلامی انجام شد که تاکنون مبالغ ۱۶۲.۳ میلیارد تومان از محل بخش خصوصی و ۱۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت تأمین شده است.

مالکی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای تأمین اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومانی از محل نهادهای غیردولتی نیز در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون جمعاً ۴۰‌ میلیارد تومان برای پروژه‌های جهش تولید از منابع ملی اختصاص یافته است که ۲۵ میلیارد باقیمانده نیز از منابع هدفمندی یارانه‌ها تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه از محل اعتبار استانی نیز بالغ‌بر ۹۰‌ میلیارد تومان تاکنون اختصاص داده شده است، عنوان کرد: تعهدات اعتباری استان با ابلاغ‌هایی که در ماه آینده صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان خاطرنشان کرد: از ۲۴ پروژه، پنج طرح تاکنون به بهره‌برداری رسیده؛ ۱۹ طرح باقیمانده که با اعتبارات تخصیصی، طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از قطعه‌های محور شاهرود- آزادشهر در سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) نیز در این جلسه اظهار کرد: دو کریدور اصلی در استان سمنان وجود دارد که کریدور شرق به غرب، مسیر اصلی تهران به مشهد و کریدور شمال به جنوب، مسیر بندرعباس به بندر امیرآباد را متصل می‌کند.

امیر عمیدی با بیان اینکه یکی از هشت اولویت استان سمنان توسعه راه‌های ارتباطی است که در دستور کار قرار دارد، گفت: برای پروژه احداث و بهسازی باند دوم محور شاهرود- آزادشهر در قطعه دوم تاکنون دو میلیارد ۷۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: قطعه سوم این پروژه نیز به طول ۲۰.۷ کیلومتر است که با اقدامات انجام‌شده، تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بیان کرد: قطعه چهارم بهسازی محور شاهرود- آزادشهر نیز به طول ۱۲ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که با ابلاغ اعتبارات در سال جاری، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از قطعه‌های در حال احداث این محور خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول