اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۶۴ هزار و ۵۲۰ نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۶۴ هزار و ۵۲۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای یک هزار و ۳۲ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۶۴ هزار و ۵۲۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۷ هزار و ۶۱۰ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار و ۱۴۸ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۵۶ هزار و ۹۱۰ مورد بوده است که ۹۸۲ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۶۴ هزار و ۵۲۰ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۷۴۶ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۵۰ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۲هزار و ۴۲۵ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۲۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۶ نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

فعالیت 8 هزار همیار سلامت  در استان زنجان

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار بسیجی جوان و ۸ هزار همیار سلامت جوان فعالیت دارند، گفت: کرونا در کمین همه است و جوانان باید بدانند که در صورتی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، اما متاسفانه رعایت پروتکل‌ها از ۹۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اقدام برای برنامه‌های جوانان باید عملی بوده و به دور از شعار باشد، گفت: مدیران و معاونان استانداری بصورت جدی پیگیر مسائل جوانان بویژه در حوزه مسکن و اشتغال هستند.

 فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه باید از حضور اعضای مجمع مشورتی جوانان استاندار برای برنامه‌های جوانان و دستور جلسات آینده استفاده شود، افزود: استفاده از هیأت اندیشه ورزان و اساتید دانشگاهی برای برنامه‌های جوانان نیز بسیار کارساز و مهم است.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار بسیجی جوان و ۸ هزار همیار سلامت جوان فعالیت دارند و با استفاده بیشتر از نیروی جوان آنان نیز وارد عرصه پیشگیری شده و درصد رعایت پروتکل‌ها نیز بیشتر می‌شود، اضافه کرد: کرونا در کمین همه است و جوانان باید بدانند که در صورتی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، اما متاسفانه رعایت پروتکل‌ها از ۹۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه جوانان بهترین سفیر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، افزود: اگر برنامه‌ریزی دقیق نبوده و ابتدا و انتها مشخص نباشد، کاری که انجام می‌شود، بی‌نتیجه خواهد ماند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول