اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۱۵۹ تیم در «طرح شهید سلیمانی» در سطح گنبدکاووس فعالیت می‌کنند

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: از آذر ماه سال گذشته تاکنون ۱۵۹ تیم در سطح روستاها و دو شهر گنبدکاووس و اینچه‌برون در طرح شهید سلیمانی همکاری دارند.

۱۵۹ تیم در «طرح شهید سلیمانی» در سطح گنبدکاووس فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالرحیم پالیده عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: ۴۷ تیم در دو شهر اینچه‌برون و گنبدکاووس و ۱۱۲ تیم در سطح روستا و در مجموع ۱۵۹ تیم در سطح شهرستان در «طرح شهید سلیمانی» همکاری دارند.
وی تصریح کرد: از آذر ماه سال گذشته در «طرح شهید سلیمانی» کل جمعیت شهرستان غربالگری شده و ۱۰ هزار تست رپیدت و pcR انجام شده و ۸ هزار نفر از افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بودند رد گیری و ایزوله شدند.

* ایام فروردین ۲۲ هزار ردگیری و تست در «طرح شهید سلیمانی» انجام شده است
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از ۲۸ اسفندماه تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه و مرکز بهداشت منعقد شد تا در ایام عید نظارت و اجرای «طرح شهید سلیمانی» با قوت و قدرت بیشتری صورت گیرد که در این راستا و ایام فروردین ۲۲ هزار ردگیری و تست انجام شده است.
وی در خصوص بستری بیماران مشکوک در بیمارستان‌ها بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ بیمار در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری هستند که از این تعداد ۵۱ بیمار مربوط به شهرستان گنبدکاووس و مابقی از شهرهای دیگر بستری هستند.
پالیده گفت: آزمایشات ۵۰ درصد بیماران سرپایی مثبت و از نوع ویروس جهش یافته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد افراد بیمار و مشکوک در سنین یک تا ۲۰ سال در حال افزایش بوده و موارد بستری در این سنین دو برابر افزایش یافته است.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس ابراز کرد: ۲۷ مرکز جامع سلامت در اقصی نقاط شهرستان از هفت صبح تا دو بعدازظهر آماده انجام تست رپیدت و PcR بوده و مردم عزیز در ساعات اداری به این مراکز و در خارج از ساعت اداری به مرکز منتخب شماره هفت مراجعه کنند.
* رعایت ملاحظات بهداشتی توسط مردم درخواست اصلی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان است
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: مهمترین و اصلی‌ترین درخواست ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا شهرستان از مردم رعایت ملاحظات بهداشتی شامل زدن ماسک در اماکن عمومی، شستن دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی است.
وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از تعطیلات نوروزی شرایط شیوع کرونا در کشور استان و شهرستان رشد فزاینده داشته و گنبدکاووس نیز شرایط نسبتا سخت و نگران‌کننده‌ای دارد.
عبدالقدیر کریمی گفت: در ۱۳ ماه گذشته تجربه نشان داده که مشارکت مردم در کنار حمایت‌ها و مساعدت‌های مسوولان و اعضای ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا بسیار موثر بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور، استان و شهرستان و به منظور قطع زنجیره انتقال این بیماری و صیانت از سلامتی مردم نماز تراویح در ماه مبارک رمضان در مساجد اهل‌سنت برگزار نخواهد شد.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به همکاری خوب بازاریان در تعطیلی بازار در راستای کاهش شیوع بیماری بیان کرد: بازاریان در شرایط سخت اقتصادی کنونی همکاری خوبی با ستاد مبارزه با کرونا داشته و امید داریم با بهتر شدن وضعیت شهرستان و رعایت ملاحظات بهداشتی توسط مردم هرچه سریع‌تر بازار به روال عادی خود برگردد.

* گلستان رتبه نخست در خصوص عملکرد «طرح شهید سلیمانی» در کشور را کسب کرده است
وی با بیان اینکه استان گلستان رتبه نخست در خصوص عملکرد «طرح شهید سلیمانی» در کشور را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود استان‌های قدرتمند و بزرگتر در کشور کسب رتبه نخست گلستان در «طرح شهید سلیمانی» در کشور نشان از حضور میدانی و عملیاتی و خانه به خانه همه اعضای این طرح و ارتباط و همکاری تنگاتنگ سپاه و بسیج با این طرح است.
کریمی گفت: با توجه به عرضه موادغذایی در ماه مبارک رمضان نظارت و بازدیدهای تیم‌های نظارتی افزایش و تشدید شده و هرگونه عرضه موادغذایی به صورت غذاهای محلی و یا عرضه آن توسط دستفروشان ممنوع است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول