اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حمایت دستگاه قضا از موسسه رازی به ثمر نشست/لایحه کمک ۷۱۰ میلیاردی شهرداری به شورای کرج رسید

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از تصویب لایحه ۷۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریالی شهرداری کرج برای برای کمک فوری به تامین زیر ساخت های تولید واکسن کرونا موسسه رازی در این شورا خبر داد.

حمایت دستگاه قضا از موسسه رازی به ثمر نشست/لایحه کمک ۷۱۰ میلیاردی شهرداری به شورای کرج رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اکبر سلیم نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، عصر چهارشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر کرج  که با حضور مدیرکل بازرسی استان البرز برگزار شد، به بررسی لایحه شهرداری در خصوص پروژه تکمیل عملیات طراحی و اجرای ساختمان تولید و بسته بندی فرآورده های ویروسی انسانی خشک (MMR) اشاره کرد و گفت: شهرداری کرج بر اساس قراردادی متعهد شده تا نسبت به احداث ۱۰ هزار متر مربع بنا شامل پروژه طراحی و اجرای ساختمان بسته بندی و سردخانه، ساختمان آبله، ساختمان تولید و بسته بندی فرآورده های ویروسی انسانی خشک (MMR) و ساختمان آزمایشگاه کنترل کیفی (QC) برای موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اقدام نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: در این راستا در سال های گذشته اقدامات لازم معمول شده و پروژه حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما  با توجه به اینکه بیشتر تجهیزات مورد نیاز احداث پروژه های مذکور وارداتی بوده لذا به دلیل تحریم های ظالمانه و افزایش نرخ ارز و نوسانات شدید اقتصادی  و محدودیت منابع مالی شهرداری کرج از خرداد ماه سال ۱۳۹۷ امکان ادامه عملیات اجرایی پیمان وجود نداشته و به ناچار  قراردادها خاتمه یافته است. 

سلیم نژاد بیان کرد: در این خصوص نشست‌های متعددی با رئیس موسسه سرم سازی و تحقیقات واکسن رازی  شهرداری کرج  برگزار شد تا به علت مشکلات تحریم و مباحث اقتصادی، توافق به شکل دیگری عمل شود که از طرف موسسه سرم سازی پذیرفته نشد .

وی ادامه داد:  در نهایت با توجه به اهمیت موضوع تولید واکسن در نشستی که در محل اداره کل بازرسی استان البرز برگزار و مقرر شد و بر اساس نیازهای اعلامی از سوی موسسه سرم سازی، نسبت به احداث ساختمان MMR در اولویت اول اقدامات لازم از سوی شهرداری با همکاری موسسه صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خاص بودن پروژه، شهرداری کرج لایحه ای به منظور تکمیل سریع تر پروژه  مذکور در قالب برآورد کل و ردیف اعتباری جدیدی تحت عنوان پروژه خدمات مهندسی و اجرای ساختمان تولید و بسته بندی فرآورده های ویروسی انسانی خشک (MMR) موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی (EPC) طبق برآورد اولیه موسسه سرم سازی به مبلغ ۷۱۰ میلیاردو۴۵۰ میلیون ریال به صورت ۶۵ درصد نقدی و ۳۵ درصد غیر نقدی اقدام کرد.

سلیم نژاد یادآور شد: اهمیت موضوع  موجب شد تا این لایحه ۲ فوریتی  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مطرح و به اتفاق آرا به شهرداری کرج اجازه داده شد تا بر اساس توافق با موسسه سرم سازی و مطابق لایحه بصورت برآوردکل و EPC، در اولویت اول نسبت به احداث پروژه خدمات مهندسی و اجرای ساختمان تولید و بسته بندی فرآورده های ویروسی انسانی خشک طبق ردیف بودجه جدیدی اقدام و در بودجه متمم سال ۱۴۰۰ پادار شود.

موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج سال گذشته موفق به تولید واکسن نوترکیب کرونا شده که مراحله نخست تست بالینی آن انجام شده است.

رییس سازمان بازرسی کشور هفته جاری با حضور در موسسه رازی از شهرداری کرج خواست تا نسبت به انجام تعهدات خود درخصوص تامین زیر ساخت های واکسن کرونا در این موسسه عمل کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول