اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اینترفکس: پاشینیان اواخر آوریل استعفا می‌دهد

رسانه آمریکایی گزارش داد که به احتمال زیاد نخست وزیر ارمنستان دهه سوم ماه آوریل جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

اینترفکس: پاشینیان اواخر آوریل استعفا می‌دهد

بهه گزارش گروه بین ‌الملل خبرگزاری فارس،‌ شبکه اینترفکس گزارش داد که «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به زودی از سمت خود استعفا خواهد داد.

این رسانه آمریکایی چهارشنبه شب (چهارده آوریل) گزارش داد که پاشینیان اواخر ماه آوریل جاری استعفا خواهد داد و در انتخابات پارلمانی نیز شرکت خواهد کرد.

دو هفته پیش رسانه‌‌های ارمنستان از قول نخست وزیر این کشور گزارش دادند که پاشینیان در نهایت تسلیم فشار مخالفان شده و گفته در آوریل استعفا خواهد داد.

امروز همچنین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با همتای ارمنی خود جلسه گفت‌وگویی در مسکو داشته و از ارمنستان به عنوان متحد اصلی روسیه در منطقه قفقاز یاد کرده است.

نخست وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه در جمع قانون گذاران این کشور درباره تحولات اخیر این کشور به ویژه شرایط ارمنستان بعد از جنگ دوم قره باغ گفت‌وگو کرد و اتحاد و همکاری با روسیه را مهمترین اصل در تأمین امنیت خارجی دانست (جزئیات بیشتر).

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر) ، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت، به عنوان حافظ آتش بس نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است.

رؤسای جمهور سه کشور یاد شده حدود دو ماه بعد (۱۱ ژانویه) در مسکو به دعوت پوتین جمع شدند و بر ایجاد کار گروه در سطح نمایندگان نخست‌وزیر در سه کشور با هدف اجرای مفاد توافقات مذکور به ویژه در زمینه حمل و نقل و توسعه روابط اقتصادی به توافق رسیدند.

شکست ارمنستان در این جنگ و عقب نشینی نیروهای این کشور از اراضی هفتگانه اشغالی جمهوری آذربایجان باعث اعتراضات علیه پاشینیان شده است. او بعد از ماه‌ها اعتراض مخالفان، مجبور شد بگوید ماه آوریل جاری از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد تا زمینه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام فراهم شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول