اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز ثبت اینترنتی سفارش کتاب دانش‌آموزان

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌وپروش استان زنجان با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای همه پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از روز ۲۲ فرودین‌ماه آغاز شده است، گفت: پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیرماه آغاز می‌شود.

آغاز ثبت اینترنتی سفارش کتاب دانش‌آموزان

حسین حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان از آغاز فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای همه پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از روز ۲۲ فرودین‌ماه آغاز شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره‌کل آموزش‌و پرورش استان زنجان اضافه کرد: پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیرماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم، از ۲۲ فروردین‌ماه تا ۲۲ خردادماه ثبت سفارش می‌کنند، ادامه داد: پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیرماه تا ۱۶ شهریورماه فرصت ثبت سفارش دارند.

حسنلو با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌ها تنها از طریق  پایگاه اینترنتی irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام می‌شود، عنوان کرد: فرآیند توزیع کتاب‌های درسی نیز از ۲۲ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره‌کل آموزش‌و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه امکان ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز فراهم است، بیان کرد: این ثبت‌نام به فرض قبولی در همان پایه تحصیلی فعلی فراهم و پرداخت‌ها نیز به ‌صورت اینترنتی است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل ‌شده و یا تغییر رشته داده است، می‌توانند از ۱۲ تیرماه اطلاعات خود را ویرایش و اصلاح کنند، اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارتخانه، میانگین قیمت کتاب‌ها نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف ۲۵ درصد افزایش داشته است.

حسنلو با اشاره به اینکه در مورد قیمت کتاب‌ها برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی، بیشترین قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در پایه‌های هفتم تا نهم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در پایه‌های دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ ۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان و در رشته علوم‌تجربی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود، اضافه کرد: همانند سال گذشته برای دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کتاب‌ها به ‌صورت رایگان و یا نیم‌بها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول