اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فارس من| راه‌اندازی ۲ واحد فرآوری سنگ‌های تزیینی در آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲ واحد فرآوری سنگ‌های تزیینی در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است که راه‌اندازی این واحدها از خام‌فروشی سنگ‌های تزیینی استان جلوگیری و ارزش افزوده مواد معدنی استان را بالا می‌برد.

فارس من| راه‌اندازی ۲  واحد فرآوری سنگ‌های تزیینی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مخاطبان خبرگزاری فارس سوژه‌ای با عنوان " معدن تراورتن آق دره پیشرو در صادرات سنگ‌های تزیینی" در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند در متن این پیام آمده است: ایران در رتبه نهم تولید سنگ تزئینی در بین ۱۸ کشور تولیدکننده سنگ تراورتن قرار دارد، که در صورت راه‌اندازی کارخانه فرآوری، تراورتن آق‌دره می‌تواند جایگاه جهانی کشور را در این صنعت ارتقا بخشد.

خبرنگار فارس برای در جریان قرار گرفتن این موضوع و پیگیری مشکل، با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه، این گفت‌وگو را می‌خوانیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲ واحد فرآوری سنگ‌های تزیینی در قالب بزرگ مقیاس در استان با همکاری شرکت ایمیدرو راه‌اندازی شده است، گفت: این ۲ واحد فرآوری در راستای جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های تزیینی راه‌اندازی شده است.

غلامرضا بابایی با بیان اینکه خام فروشی و نبود واحدهای فرآوری از مهمترین مشکلات در بخش معادن استان به شمار می‌رود، افزود: این ۲ واحد فرآوری در شمال و جنوب استان راه‌اندازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های معدنی با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ارتقای درآمدهای عمومی به همراه اشتغالزایی از اهداف راه‌اندازی این ۲ واحد فرآوری سنگ های تزیینی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان غربی در حوزه مواد معدنی بخصوص سنگ‌های تزیینی، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی به خصوص انواع سنگ‌های تزئینی در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد که برای استفاده از این فرصت خدادادی برنامه‌های زیادی در حال اجرا است و ایجاد واحدهای فرآوری بیشتری در داخل استان مد نظر سازمان است.

بابایی راه‌اندازی واحدهای فرآوری در بخش معادن استان را اقدام قابل توجه در زمینه تکمیل زنجیره معادن و توسعه زیرساخت‌ها در استان برشمرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های معدنی در راستای استفاده بهتر از ظرفیت معادن میسر می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی ۴۹۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و ۲۲۲ میلیون تن وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۲۰۷ نفر فراهم ساخته‌اند که می‌توان از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای برای توسعه استان بهره برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول