اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

2 کتابرسان سیار به روستاهای زنجان می‌رود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تعداد کتابرسانان سیار استان زنجان به 5 مورد افزایش خواهد یافت.

2 کتابرسان سیار به روستاهای زنجان می‌رود

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر سه کتابرسان در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و خدابنده فعال است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه پیگیری برای ایجاد دو کتابرسان سیار دیگر نیز انجام شد، اضافه کرد: در همین راستا قرار است دو کتابرسان سیار هم در شهرستان‌های ابهر و طارم راه‌اندازی شود که تا 20 روز آینده این کار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کتابرسان سیار به طور متوسط به 10 روستا خدمت‌رسانی می‌کند، ادامه داد: فاصله زمانی حضور کتابرسان در هر روستا یک هفته است و مدت زمان حضور آن نیز دو روز است که اهالی روستا استفاده بیشتری از کتاب‌ها ببرند.

نیک‌بخش با اشاره به نیازهای شهرستان زنجان به کتابرسان سیار به لحاظ حجم جمعیتی آن اضافه کرد: پیگیری برای افزایش کتابرسانان سیار در سایر بخش‌های شهرستان در حال انجام است که امکان بهره‌مندی روستاهای بیشتری فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح کتاب‌رسان سیار باهدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد علاقه‌مندی به مطالعه و آشنایی دانش آموزان با محیط کتابخانه اجرا می‌شود، اضافه کرد: در واقع کتابخانه سیار واسطه ارتباطی مناسبی به منظور اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم‌ جمعیت یا دور‌افتاده محسوب می‌‌شود که با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی و هنری می‌توان امکانات فرهنگی متنوعی را به مخاطبان ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه کتابرسان سیار یکی از راه‌های توزیع عادلانه امکانات در مناطق محروم است، گفت:برخی از فعالیت‌های فرهنگی کتابرسانان سیار نقاشی، اجرای تئاتر، پخش فیلم، ساختن کاردستی است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول