اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حال ناخوش بیمارستان دهدشت/کرونا بی‌رحمانه جان می‌گیرد

سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا شرایط تنها مرکز درمانی سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده را بحرانی کرده است.

حال ناخوش بیمارستان دهدشت/کرونا بی‌رحمانه جان می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با ورود موج جدید کرونا و سیر صعودی آمار مبتلایان بسیاری از مردم گرفتار این ویروس را در تقابل مرگ و زندگی قرار داده است.

این بیماری ترسناک قوی‌تر از پیک‌های گذشته می‌تازد و قربانی می‌گیرد و پروفایل و پیام و عکس‌های منتشره در فضای مجازی حکایت از التماس دعای کسی برای شفای عزیزان دارد و نیز تسلیت و مسئلت غفران الهی برای از دست رفتگان.

 

سرعت انتشار ویروس و کوتاه‌تر شدن دوره ابتلا حال شهرستان را بدجور ناخوش کرده است و به گفته متولیان بهداشت و درمان حتی رکورد بستری شدن را رد کرده است.

با این وجود اما هنوز هم لحظات دلهره‌آور و وحشتتناک نتوانست برخی افراد بی‌مسؤولیت و خودخواه را در قبال سلامت خود و جامعه حساس کند.

 

شرایط بیمارستان و اورژانس دهدشت به گونه‌ای است که تخت خالی برای پذیرش بیمار وجود ندارد و ناگزیر می‌بایست در راهروها در انتظار باشند تا شاید حال مریض یکی از تخت‌ها بهتر شود.

حجم نمونه‌های ارسالی به مرکز استان نیز باعث طولانی شدن پروسه جوابدهی تست‌های پی‌سی‌آر افراد دارای علائم و مشکوک به ویروس شده است و این می‌تواند آمار مبتلایان را هر لحظه بیشتر کند.

 

دارا کریمی‌نژاد در بازدید از تنها بیمارستان سه شهرستان اظهار داشت: وضعیت بحرانی  بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ناشی از سهل انگاری و عدم توجه مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا است.

فرماندار کهگیلویه گفت: تا مادامی که مردم با متولیان سلامت در جهت پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا از طریق خودداری از حضور در مراسمات، دورهمی‌ها و سایر تجمعات همکاری نکنند، همچنان شاهد ادامه وضعیت کنونی و افزایش تلفات انسانی بیماری کرونا در شهرستان خواهیم بود.

 

محمد طاهر طیب زادگان نیز با اشاره به وخامت اوضاع بیمارستان در پی آمار بالای ورودی‌ تصریح کرد: کادر درمان بیمارستان به رغم تلاش شبانه‌روزی خود در راستای کمک به درمان بیماران کرونایی، به علت افزایش پذیرش بیماران بدحال کرونایی، برای ادامه کار خود با مشکل جدی مواجه شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت:  از مردم می‌خواهیم برای حفظ جان خود و قطع زنجیره انتقال بیماری در خانه‌ها  بمانند و از حضور در هر گونه دورهمی و تجمع اجتناب نمایند.

به گزارش فارس؛ کسی چه می‌داند شاید اوج گرفتن این بیماری که خیال رفتن ندارد آزمونی باشد برای همه ما که در طول 14 ماه از شیوع ویروس با تغییر سبک زندگی و رفتار خویش در حفظ سلامتی همدیگر تأثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول