اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بیش از ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد افراد کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌های استان به یک‌هزار و ۵۰ بیمار رسیده که حال ۱۲۵ نفر از آنان وخیم است.

بیش از ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هم‌زمان با آغاز ایام نوروز و شروع موج سنگین سفرها به کشور، مسؤولان وزارت بهداشت پیش‌بینی افزایش روند ابتلا به کرونا را کرده و مکرراً به مردم نسبت به شکننده بودن اوضاع هشدار می‌دانند.

علیرغم تمامی این هشدارها مردم کرونا را بی‌خیال شده و مسافرت‌های خود را آغاز کردند و در طی مدت ۱۷ روز بیش از چهار میلیون مسافر به گیلان آمده و بدون رعایت پروتکل بهداشتی در سطح خیابان و اماکن تفریحی به گشت‌وگذار مشغول شدند.

در همان روزهایی که مردم به دیدوبازدیدهای نوروزی رفته و مسافران بدون توجه به کرونا در حال تفریح بودند، کادر درمان در کشور و گیلان شواهد افزایش روند ابتلا به کرونای متاسیون یافته انگلیسی بوده و پ در پی از مردم می‌خواستند که به شهرهای خود بازگردند ولی پاسخ اغلب مردم این بود، کرونا دیگر وجود ندارد.

سرانجام پس از دو هفته نتایج تمامی نادیده گرفتن‌های پروتکل بهداشتی خود را نشان داده و تمامی نقاط کشور و استان گیلان قرمز و هرروز بر تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ افزوده می‌شود، به‌طوری‌که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معتقد است کرونا در این استان همچنان روند سیر صعودی آرای طی می‌کند‌.

آبتین حیدرزاده می‌گوید در اواخر بهمن‌ و اسفندماه سال گذشته تعداد کرونایی‌های بستری در بیمارستان‌های گیلان به زیر ۳۰۰ نفر رسیده بود ولی به دلیل افزایش تردد در روزهای پایانی اسفند و ورود بیشمار مسافران به این استان اکنون مجموع بسترهای کرونایی استان گیلان از مرز یک‌هزار نفر گذشته و در حال حاضر یک‌هزار و ۵۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که حال ۱۲۵ نفر آن وخیم است.

اگرچه این مقام‌ مسؤول حوزه بهداشتی گیلان می‌گوید روند ابتلا کووید ۱۹ در این استان در حال کند شدن است ولی بااین‌حال در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰ بیمار کرونایی نیازمند بستری در این استان شناسایی‌شده  و همچنین تعداد بیمار سرپایی کرونایی روند رو به رشدی دارد.

حیدرزاده معتقد است گسترش و میزان سرایت کرونای متاسیون یافته انگلیسی به‌شدت زیاد بوده و افراد مستعد در صورت ارتباط تماس با یکدیگر زمینه گسترش بیشتر بیماری را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول