اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دشمن می‌خواهد وقت و فرصت را از ما بگیرد/ توافق‌نامه 25 ساله با چین مورد تایید مجلس است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دشمن به‌دنبال این است که وقت و فرصت را از کشور بگیرد و شرایط اقتصادی تحقق پیدا نکند و در تغییر دولت‌های آنها چه ترامپ و چه بایدن هم اتفاقی نیفتاده است.

دشمن می‌خواهد وقت و فرصت را از ما بگیرد/ توافق‌نامه 25 ساله با چین مورد تایید مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در شصتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: امیداوریم طی سال جاری استان کرمان به عنوان یکی از استان‌های اقتصادی کشور متفاوت از گذشته و با رویکرد جدید حرکت کند.

وی بیان داشت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان دارای ویژگی‌های بسیاری است و نظم و انضباط در برگزاری جلسات و جدیت در موضوعات از جمله این ویژگی‌ها به‌شمار می‌رود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاخص‌های استان کرمان در زمینه آمار فقر و محرومیت و جرم و جنایت مطلوب نیست و باید برای این‌ها فکری کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اقدام ملی و استانی برای رفع مسائل و مشکلات مورد نیاز است، ادامه داد: اقدام استانی در استان کرمان به‌دلیل وجود ظرفیت‌ها در بهبود شاخص‌ها بهتر از اقدام ملی هم می‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی کشور باید ظرفیت‌های اقتصاد کشور بدون نگاه به وجود تحریم‌ها را دنبال کنیم و اگر منتظر بمانیم که تحریم‌ها برطرف شود، نمی‌توانیم پیش رویم.

پورابراهیمی بیان داشت: در جنگ اقتصادی باید تمرکز ما بر این باشد که تمام قد بجنگیم و گره زدن مسائل داخلی کشور به مسائل خارجی درست نیست زیرا دشمن به‌دنبال این است که وقت و فرصت را از کشور بگیرد و شرایط اقتصادی تحقق پیدا نکند و در تغییر دولت‌های آنها چه ترامپ و چه بایدن هم اتفاقی نیفتاده است.

وی عنوان کرد: تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اثرگذار است اما این تحریم در کوتاه‌مدت دارای هزینه است اما اگر امور با نگاه علمی و تخصصی جلو رود، تحریم به یک ظرفیت سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قصد داریم، دسترسی استان کرمان به دریا را فراهم کنیم اما به دنبال تنش‌های استانی هم نیستیم و می‌خواهیم بندر اقتصادی خشک در استان را دنبال کنیم.

پورابراهیمی افزود: طرح پلاسمای خون در استان کرمان سال‌ها معطل مانده که بزرگترین طرح ملی ماست اما به دلایل مختلفی عملیاتی نشده است و هر سرمایه‌گذاری طرح را اجرایی کند دستش را می بوسیم اما سرمایه‌گذاری که شش سال نتوانسته است دیگر هم نمی‌تواند بنابراین هر سرمایه‌گذار مورد تاییدی که بیاید به او کمک می‌کنیم تا این طرح عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: بزرگترین مجموعه سرمایه‌گذاری تولید پنل‌های خورشیدی کشور در استان کرمان با سرمایه‌گذاری خارجی شکل می‌گیرد و انشاالله اتفاقات خوبی روی می‌دهد.

پورابراهیمی بیان کرد: آمریکایی‌ها هر چه داشته‌اند بر علیه ایران انجام داده‌اند اما به این واقعیت پی برده‌اند نمی‌توانند موفق شوند و رئیس جمهور وقت و وزیر خارجه آمریکا اعلام کردند ما نیمه دوم 97 جشن شکست ایران را با جشن کریسمس در ایران می‌گیریم اما به واسطه مقاومت و مجاهدت مردم راه به جایی نبردند.

وی اظهار داشت: برگزاری آیین سالروز شهادت سردار سلیمانی رفراندوم نظام جمهوری اسلامی است و مردم پایبندی خود به نظام را نشان دادند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از گلایه‌های چینی در مذاکراتی که با آنها داشتیم این بود که چرا بعد از اینکه برجام پذیرفته شد، ما را کنار گذاشتید.

پورابراهیمی تصریح کرد: بعد از برجام دولت تصور می‌کرد، اروپایی‌ها می‌آیند و سرمایه‌گذاری‌های‌شان آغاز می‌شود و گروه‌های اروپایی زیادی هم آمدند، اما  وزیر اسبق اقتصاد ما به گروه چینی وقت نداد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه حرکت دولت در انعقاد قرارداد 25 ساله با چین مورد تایید مجلس است، بیان داشت: باید بتوانیم ضمن حفظ منافع ملی برای ارتباط با کشورهایی مانند چین اقدام کنیم و هرچند بعضی‌ها تصور می‌کنند با این سند به چینی‌ها باج می‌دهیم، اما مسائلی که در فضای مجازی مطرح شد، بی‌تقوایی محض  و آدرس دادن به دشمن است.

وی اظهار کرد: چینی‌ها برنامه جامع اقتصادی تعریف کرده‌اند و برای احیای جاده ابریشم نیاز به جمهوری اسلامی دارند زیرا چند مسیر ارتباطی از شرق به غرب دیده اند و سه مسیر آن از ایران می‌گذارد و ناچار هستند با ایران کار کنند و چینی‌ها به 65 کشور برنامه اقتصادی داده‌اند.

پورابراهیمی یادآور شد: کارگروهی در استان کرمان شکل گیرد تا در زمینه زیرساخت، راه، راه آهن، شهرک‌های صنعتی، همکاری در بنادر، اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری با چین بتوانیم همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول