اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار روسای ستادهای کل نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در «مسکو»

معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان با همتای روسی خود در مسکو دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار روسای ستادهای کل نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در «مسکو»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی صابر زاده» معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان با «والری گراسیموف» همتای روسی خود در مسکو ملاقات کرد.

بنابر گزارش ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه، در جریان این ملاقات وضعیت و دورنمای توسعه روابط نظامی و نظامی – فنی بین دو کشور به طور مفصل بررسی شد.

همچنین عملکرد پایگاه نظامی 201 روسیه در قلمرو تاجیکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از این، در مسکو نشست کمیته نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار شد که در جریان آن رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه ضمن افتتاح این رویداد به عنوان رئیس این سازمان گفت:«مسکو» خواستار تشدید همکاری‌های نظامی در چارچوب این سازمان است.

وی از شرکت کنندگان این نشست علی رغم تداوم شرایط دشوار اپیدمیولوژیک، به روسیه سفر کردند، ابراز تشکر کرد و گفت: امیدوارم که این نشانه خوبی برای تقویت همکاری‌های نظامی در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی باشد و نتایج این نشست به تعمیق بیشتر تعامل بین بخش‌های دفاعی کشورهای عضو، کمک خواهد کرد.

جلسه کمیته نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی پشت درهای بسته برگزار شد.

در پایان این اجلاس رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که در سال 2021 میلادی در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی 4 رزمایش نظامی مشترک در خاک تاجیکستان و روسیه برگزار می‌شود.

طبق گفته وی، انجام کارهای بیشتر برای بهبود محتوای نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی، از جمله عملکرد مرکز واکنش در برابر بحران، ایجاد واحد مشترک محافظت تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی و پشتیبانی پزشکی، فعالیت سازمان‌های آموزشی و روش‌های اساسی آموزش پرسنل نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی و متخصصان امنیت اطلاعاتی، مشخص شدند.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2002 میلادی تاسیس شد و کشورهای قزاقستان، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان عضو آن هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول