اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

عرضه ناچیز مرغ در بازار بوشهر/ مرغ فروشان: دولت به تعهداتش عمل نکرد

امروز یکی از کالاهای اساسی و مایحتاج اصلی مردم در سفره غذایی مرغ و گوشت قرمز است. هر دو این محصول مدتی بود در بازار به یک ثبات قیمت رسیده بودند اما به یکباره قیمت این دو نوع محصول افزایش پیدا کرد.

عرضه ناچیز مرغ در بازار بوشهر/ مرغ فروشان: دولت به تعهداتش عمل نکرد

خبرگزاری فارس -بوشهر، ایمان شجاعی مقدم: در اوایل سال جاری بود که رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت از وزارت صمت درخواست کرد در چهار ماهه پایانی دولت تدبیر و امید بازار را طوری مدیریت کند تا به ثبات برسد و جهش قیمتی را شاهد نباشیم اما طولی نکشید که به یکباره بازار شاهد افزایش قیمت‌ها شد به طوری که این افزایش قیمت‌ها گلایه‌مندی مردم را به همراه داشت.

افزایش قیمت گوشت و مرغ

امروز یکی از کالاهای اساسی و مایحتاج اصلی مردم در سفره غذایی مرغ و گوشت قرمز است. هر دو این محصول مدتی بود در بازار به یک ثبات قیمت رسیده بودند اما به یکباره قیمت این دو نوع محصول افزایش پیدا کرد. قیمت هر کلو گوشت گوشفند در بازار بالغ بر ۱۶۰ هزار تومان می رسد و نیز قیمت گوشت گوساله به ۱۳۰ هزار تومان رسیده است.

شایعاتی هم در بازار در رابطه با فروش گوشت قرمز مطرح شده بود که این محصول به دلیل صادر شدن به کشورهای همسایه و کمبود در بازار داخلی قیمت‌ آن افزایش پیدا کرده است.

اعتصاب چندباره مرغ فروشان

مرغ فروشان هم این روزها حال و روز خوبی ندارند و طی روزهای گذشته با اعتصاب چندباره مرغ فروشان مواجه بوده‌ایم و پس از چند روز حالا به اندازه بسیار کمی این کالای اساسی در بازار توزیع می‌شود.

عرضه ناچیز مرغ در بازار بوشهر

در همین خصوص یکی از مرغ فروشان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عرضه مرغ این روزها در بازار به شدت کم است به طوری که باری که سفارش می‌دهیم تقریبا نیمی از آن به دست ما می‌رسد و تقریبا ۵۰ درصد مشتری هایمان دست خالی بر می‌گردند.

وی اضافه کرد: تعطیلی‌ها، اعتصابات و حالا هم کم عرضه شدن مرغ در بازار باعث شده که به مغازه‌های کوچکی مثل ما که در اوایل راه هستیم لطمه وارد شود و به سمت تعطیلی برویم.

اما موضوع افزایش قیمت‌ها و سردرگمی در بازار باعث شد تا به سراغ مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف بوشهر  برویم. وی در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت:  افزایش قیمت‌ها در بازار مرغ به دلیل تاخیر در تحویل کودهای دامی به واحدهای مرغ‌داری‌ها بوده است.

دولت به تعهدات خود عمل نکرده

رئیس اتاق اصناف بوشهر در خصوص اینکه آیا این مشکل حل شده یا خیر افزود: مشکلی علوفه آنها فعلا حل شده است اما آنها یک مشکل دیگر که دارند این است که می‌گویند دولت به تعهدات خود عمل نکرده است.

صمت: در جریان قیمت‌ها نیستم

خبرنگار فارس در این راستا طی تماسی با حسینی مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر که وظیفه قیمت گذاری بر روی اجناس دارند خواستار پاسخگو شدن این مسؤول شد اما وی بیان داشت که من در جریان دقیق افزایش قیمت‌ها نیستم و خبرنگار را به سمت معاون بازرسی این اداره ارجاع داد.

برای پیگیری این موضوع به صورت تلفنی ارتباطی را با رضا جمالی معاون معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  برقرار کردیم که وی بیان کرد: فعلا در شرایطی نیستم که پاسخگو باشم و شاید بعدها از طریق روابط عمومی اعلام کنم.

به هر حال پیگیری خبرنگار ما پیرامون دلایل افزایش قیمت برخی کالاها از جمله کالاهای پروتئینی در بازار بوشهر نتیجه نداد، و عجیب‌تر از همه مدل پاسخگویی مسؤولان اداره صمت بود.

آشفتگی بازار نتیجه بی‌تدبیری مسئولان

آنچه مشخص است بی‌تدبیری و سوء مدیریت باعث شده تا وضع بازار این روزها آشفته باشد، از یک طرف افزایش بی‌رویه قیمت گوشت در بازار بوشهر و نیز کمبود مرغ باعث شده تا مردم جای خالی این دو کالای اساسی را در سفره خود حس کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول