اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مبارزه با پولشویی و شناسایی گلوگاه‌های فرار مالیاتی در کردستان شدت می‌گیرد

معاون حسابرسی اداره‌کل مالیاتی استان کردستان گفت: تقویت سازو کار مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی و شناسایی گلوگاههای فرار مالیاتی در کردستان شدت می‌گیرد.

مبارزه با پولشویی و شناسایی گلوگاه‌های فرار مالیاتی در کردستان شدت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید ذبیح‌اللهی صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته حرکت‌های سازنده و اصلاحی در تصویب قوانین حمایت تولید انجام گرفت و گفتمان حمایت از تولید نهادینه شد.

وی با اشاره به اقدامات اداره مالیات در سال 99  بیان کرد: تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش‌افزوده، بخشودگی صد در صدی جرائم مالیات مربوط به عدم تسلیم اظهارنامه‌های ارزش افزوده و حذف گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده و ارائه مهلت جدید و تقسیط پرداخت بدهی‌های مالیات از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مهلت اعتراض به اوراق مالیاتی و تمدید مهلت یکماهه تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و صدور و تمدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی بدون صدور گواهی ماده 186 و اولویت‌بندی عملیات رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره مالیات در کردستان است.

معاون حسابرسی اداره‌کل مالیاتی استان کردستان عنوان کرد: تسریع در فرآیند حسابرسی مالیاتی و ایجاد هیئت تخصصی حسابرسی مالیاتی در کردستان نیز در سال 99 انجام گرفت.

ذبیح‌اللهی همچنین به برنامه‌های اداره امور مالیاتی در سال 1400 پرداخت و یادآور شد: تقویت سازو کار مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی و شناسایی گلوگاههای فرار و اخذ مالیات از واسطه‌گران و دلالان برای کاهش بار مالیاتی تولید کنندگان انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: تشکیل اداره مبارزه با فرار مالیاتی، تلاش در راستای وصول معوقات مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و بروزرسانی اخذ مالیات از واردات برای حمایت از تولیدکنندگان و حذف مزیت رقابت ناسالم واردات برای فرار مالیاتی از دیگر برنامه‌های اداره مالیات استان کردستان در سال‌جاری است.

وی عنوان کرد:تلاش برای اخذ مالیات از بخش‌های سوداگری نظیر بازار مسکن، خودرو، طلا و زمین، تقسیط بدهی مالیات‌های تولیدی و بخشودگی جرائم مالیات بنگاههای تولیدی و افزایش تعداد استفاده واحدهای متضرر از تسهیلات مالیاتی در ارتباط با تجدید ارزیابی دارایی نیز پیگیری می‌شود.

معاون حسابرسی اداره‌کل مالیاتی استان کردستان اضافه کرد: حذف صدور گواهی تبصره یک ماده 186 قانون مالیات‌های سال 1400 برای واحدهای تولیدی و ایجاد میز خدمت مالیاتی برای ارائه مشاوره و رفع ابهامات مسائل مالیاتی نیز در استان پیگیری و انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول