اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بیمارستان تامین اجتماعی دزفول به روزهای بحرانی کرونا هم نرسید

شرایط کرونا در دزفول به حدی بحرانی شده که ظرفیت بیمارستان بزرگ این شهرستان کاملا تکمیل شده است. افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی دزفول در این ایام میتوانست کمک بسزایی به درمان و ارائه خدمات به بیماران کرونایی کند که متاسفانه تابحال وعده افتتاحش محقق نشده است.

بیمارستان تامین اجتماعی دزفول به روزهای بحرانی کرونا هم نرسید

به‌گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، بیش از ۱۰ روز است که در اخبار کرونایی شهرستان دزفول از تکمیل شدن ظرفیت تنها بیمارستان بیماران کرونایی این شهرستان صحبت می‌شود.

کمبود فضا و تخت خالی در بیمارستان پایلوت بیماران کرونایی به‌حدی جدی است که برای ایجاد بخش‌های بستری، بخش اطفال این بیمارستان به یکی دیگر از بیمارستان‌های شهرستان منتقل شد و زایشگاه حضرت زینب که تقریباً ساختمان آن نیمه‌کاره رها شده بود در عرض قریب به ۳۶ ساعت مجهز به تخت، سیستم سرمایشی و دیگر تجهیزات برای مستقر شدن بیماران غیر کرونایی گردید.

بااینکه درحال‌حاضر بیمارستان دزفول که حدود ۴۰۰ تخت دارد کاملاً در اختیار بیماران کرونایی است اما همچنان خبر می‌رسد که بیمارستان شباهت زیادی به بیمارستان‌های زمان جنگ دارد و به دلیل کمبود فضا بیماران در راهروهای اورژانس هم بستری شدند.

وعده افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی دزفول مکررا اعلام می‌شد

اما سوال اینجاست دزفول که قرار بود قطب پزشکی و درمانی شمال خوزستان شود چرا باید با کمبود فضای درمانی مواجه گردد؟

بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی، ۴۰۰ تختخوابی یا زهرا و بیمارستان تخصصی زنان و زایمان حضرت زینب بخشی از پروژه‌هایی بودند که قرار بود حوزه درمانی دزفول را با انقلابی جدید مواجه کند.

در میان تمام پروژه‌های حوزه بهداشت دزفول، بیمارستان تامین اجتماعی بیشتر بر سر زبان‌هاست چرا که در دو سه سال اخیر وعده افتتاح نزدیکش مکرراً اعلام می‌شد.

در سال ۹۹ اخبار متعددی با عناوین متفاوتی از جمله پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان تامین اجتماعی، تأمین تجهیزات بیمارستان، نصب تجهیزات بیمارستان، تأمین نیروی انسانی، افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی دزفول تا پایان سال جاری و. . . منتشر شد.

میلیاردها اعتبار در روزهای بحرانی به داد مردم نرسید

در تابستان سال ۹۸ اعلام شد که برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده‌است.
صرف هزینه‌ای به این سنگینی، قطعا با ارائه خدمت باید برای مردم سودآوری داشته باشد چراکه در مواقع بحران این حجم از سرمایه به‌جای کمک به اوضاع مردم این شهر در حال خاک خوردن در سکوت است.

بیمارستانی هم که در این چند روز به‌صورت آنی برای پذیرش بیماران غیرکرونایی تجهیز شد همان بیمارستان زنان و زایمان حضرت زینب است که دو سال پیش قول افتتاحش را طی ماه‌های آینده دادند اما باز به دلایل نامعلوم رها شد.

تامین نشدن برق فرآیند افتتاح را به تعویق انداخت 

علی فرهمندپور فرماندار ویژه شهرستان دزفول در خصوص بیمارستان تامین اجتماعی طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول این‌گونه توضیح داد که: تامین برق و آب بیمارستان به‌علت تامین نشدن بودجه از سوی تأمین اجتماعی سیر مراحل اداری این‌موضوع زمان زیادی صرف نمود که نهایتاً در نیمه فروردین‌ماه سال جاری برق و آب بیمارستان نیز وصل شدند.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که سبب شد روند افتتاح به تعویق بیفتد نصب تجهیزات بود که نیاز به اتصال برق اصلی داشتند که پس‌از اتصال برق بیمارستان نصب تجهیزات نیز آغاز شده‌است.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: یکی از موضوعات مهم در چرخه ارائه خدمات به بیماران کرونایی وجود اکسیژن است که به دلیل نصب نبودن سیستم اکسیژن بیمارستان تامین اجتماعی متأسفانه امکان استفاده از ظرفیت این بیمارستان در زمان شیوع کرونا تابه‌حال فراهم نشده‌است.

وی تصریح کرد: کار ساختمانی، محوطه‌سازی و دیگر اقدامات انجام شده‌اند و پس‌ از اتمام فرآیند نصب تجهیزات، در آینده‌ای نزدیک تحویل اولیه از سمت پیمانکار انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته ۱۶۰ بیمار نیز که باید در بیمارستان بستری می‌شدند، به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

یک واحد در بیمارستان بزرگ دزفول شکل گرفته است و این افراد روزانه با مراجعه به این واحد، داروهای لازم را دریافت می‌کنند که اگر بیمارستان تامین اجتماعی در زمان مقرر افتتاح می‌شد در این روزها که روزهای بحرانی دزفول بشمار می‌آیند در ارائه خدمات به بیماران کرونایی کمک بسزایی می‌نمود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول