اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

روند افزایش ابتلا به کرونا و بستری‌های خانوادگی در یزد

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با اشاره به ادامه روند افزایشی میزان مبتلایان به کرونا در استان گفت: آمارهای بستری و مراجعات مکرر شهروندان به مراکز درمانی بیانگر این است که شرایط استان خیلی وخیم است و روزهای سخت¬تری در پیش داریم.

روند افزایش ابتلا به کرونا و بستری‌های خانوادگی در یزد

علی صالحی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: موج چهارم کرونا در استان شرایط را سخت‌تر از سه موج قبلی کرده و افزایش میزان مبتلایان و بستری‌های سه رقمی در روزهای اخیر در استان نشان دهنده این موضوع است.

وی با بیان این‌که روزانه شاهد فوت چند نفر از هم استانی‌هایمان به دلیل ابتلا به کرونا و وخامت حالشان هستیم که برای همه ما دردناک است افزود: متاسفانه مراجعات مردم به طرز چشمگیری افزایش یافته و شناسایی مبتلایان نیز به تعداد بالایی رسیده که البته بخشی از این شناسایی‌ها بستری می‌شوند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با بیان این‌که زمانیکه مراجعات زیاد شود قطعا بستری‌ها و تعداد بیماران بدحال و وخیم نیز افزایش می‌یابد عنوان کرد: در چنین شرایطی متاسفانه آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا هم افزایش پیدا خواهد کرد و خانواده‌های زیادی داغ‌دار می‌شوند که جبران آن نیز ممکن نخواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز جدی از دورهمی‌ها افزود: در موج چهرم کرونا تا امروز بیش از ۶۰۰ نفر بستری داریم که عملا تعداد بستری‌ها ۱۱۰ نفر از پیک اول بالاتر است.

صالحی با بیان این‌که در پیک سوم ۱۲۰۰ نفر بستری داشتیم و ۳۰۰ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بودند اضافه کرد: قطعا آمار بستری‌های پیک چهارم عبور خواهد کرد اما امید داریم بتوانیم شیب پیک را کم کنیم و اثرات منفی آن را بکاهیم که این مهم به همکاری و همت همه جانبه مردم نیازمند است.

صالحی با اشاره به این‌که دورهمی‌های خانوادگی عامل شیوع بیشتر کرونا و تشدید پیک چهارم است اضافه کرد: اگر هر کدام از ما پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنیم، علاوه بر این‌که در راه کاهش آمار مبتلایان و قطع زنجیره انتقال بیماری گام برداشته‌ایم، از مرگ هم‌استانی‌هایمان در روزهای آینده نیز جلوگیری کرده‌ایم.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با اشاره به برگزاری نشست ستاد مکرونا در روز جمعه و تصمیم‌گیری جدید برای اعمال محدودیت‌ها نیز بیان کرد: محدودیت‌ها تمدید و یا تشدید می‌شود اما بستن مسیرها به ییلاقات استان صورت نمی‌گیرد چون این موضوع بر خلاف مصوبه ستاد ملی است.

وی همچنین با تقدیر از همراهی اصناف یزد در طرح تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: اصناف یزد در سطح کشور رتبه نخست رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را کسب کردند و در کاهش ابتلا به کرونا نقش آفرین بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول