اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان هشدار داد.

افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی گفت: شاهد افزایش قابل توجه موارد ابتلاء به بیماری کرونا در کل کشور و استان سیستان و بلوچستان هستیم و تعداد موارد ابتلاء و تعداد افراد بستری در حال حاضر در استان نسبت به هفته اول فروردین ماه سه برابر افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در شبانه روز گذشته 156 نفر به کرونا مبتلاء شدند و یک نفر به دلیل ابتلاء به این بیماری فوت شده است و پیش بینی می شود با افزایش موارد بستری موارد فوت ناشی از این بیماری نیز افزایش یابد.

طباطبایی از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان سیستان بلوچستان خبر داد و افزود: متاسفانه روند درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان به زیر 60 درصد کاهش پیدا کرده است و می تواند باعث شعله ور شدن بیشتر بیماری گردد و از همه هم استانی های عزیز درخواست می شود رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات اجتناب کنند.

وی در خصوص اصول تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان باید از مصرف غذ های پرچرب، مصرف زیاد قند و نمک که سیستم ایمنی را ضعیف میکند و احتمال ابتلای شما را به کرونا افزایش می دهد دوری نمایید و به رژیم غذایی سالم توجه ویژه ای داشته باشید.

وی ادامه داد: روزه داران مصرف مواد غذایی مانند زولبیا، بامیه و نوشیدنی های پر قند را به حداقل کاهش دهند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن، خوردن میوه و سبزیجات را در ماه مبارک رمضان فراموش نکنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول