اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

سند راهبردی ایران و چین می تواند در پروژه های کلان قم نیز اثرگذار باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سند راهبردی ایران و چین را زمینه ساز بهره مندی برخی پروژه های کلان قم مانند قطار شهری و قطار سریع السیر و همچنین افزایش بهره مندی بخش خصوصی استان دانست و بر ضرورت استفاده از این فرصت تأکید کرد.

سند راهبردی ایران و چین می تواند در پروژه های کلان قم نیز اثرگذار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری که در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به تلاش های نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای افزایش اعتبارات استانی در بودجه سال جاری اظهار کرد: خوشبختانه اعتبارات پایدار کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰  تحقق یافته است و ادارات استانی این دو نهاد هم می توانند از این افزایش اعتبارات بهره مند شود.

وی افزود: همچنین سازمان تأمین اجتماعی بویژه برای پرداخت دیون، اعتبارات خوبی را دریافت کرده و در عین حال نگاه ویژه ای هم به نیروهای آموزش و پرورش و طرح رتبه بندی معلمان و فرهنگیان در سال جاری شده است.

حجت الاسلام ذوالنوری همچنین از مسؤولان دستگاه های استانی قم خواست تا پیگیری های لازم را برای جذب فرصت های اعتباری پدید آمده در بودجه سال جاری دنبال کنند و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی را نیز در جریان مشکلات احتمالی در این مسیر قرار دهند تا بتوان برای حل و فصل این مشکلات احتمالی، رایزنی های لازم را انجام داد.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سپس به سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین توجه داد و گفت: این سند یک نقشه راه مهم برای ارتباطات تعاملی ایران و چین است که می تواند در درازمدت، فرصت های خوبی را پدید آورَد.

وی با ابراز تأسف از سم پاشی شیاطین و خنّاسان درباره این سند راهبردی تصریح کرد: بحمدالله منافع کشور در این سند دیده شده و البته پروژه های استانی قم مانند قطار شهری و قطار سریع السیر نیز می توانند از این تعامل راهبردی بهره مند شوند، ضمن آن که این سند فرصت های مناسبی را نیز فراروی بخش خصوصی، تُجّار و بازرگانان استان فراهم می کند.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان این که همه پروژه هایی که نیاز به سرمایه گذاری خارجی دارد می توانند از این سند راهبردی بهره مند شوند اذعان کرد: همه عناوین سرمایه گذاری در کشور در این سند دیده شده است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول