اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دانمارک، عناصر گروهک تروریستی «الاهوازیه» را به تأمین مالی تروریسم متهم کرد

دادستان کل دانمارک سه تن از عناصر گروهک تروریستی «الاهوازیه» را متهم کرد که با سازمان جاسوسی عربستان، در تأمین مالی و ترویج تروریسم در ایران دست داشته‌اند.

دانمارک، عناصر گروهک تروریستی «الاهوازیه» را به تأمین مالی تروریسم متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستان کل دانمارک امروز (پنجشنبه) سه تن از عناصر گروهک تروریستی «الاهوازیه» را به تأمین مالی و ترویج تروریسم در ایران متهم کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، دادستان کل دانمارک امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که سه تن از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» با همکاری دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی در تأمین مالی و ترویج فعالیت‌های تروریستی در ایران دست داشته‌اند.

طبق این گزارش، سه تن از اعضای گروهک الاهوازیه در ماه فوریه سال گذشته میلادی در دانمارک دستگیر شده بودند و از آن زمان تاکنون در بازداشت بوده‌اند.

«لیز لوته نیلاس»، دادستان پرونده در کپنهاگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این یک پرونده بسیار جدی است که افراد در دانمارک فعالیت‌های اطلاعاتی غیرقانونی انجام داده‌اند و  از دانمارک به ترویج و تأمین مالی تروریسم در دیگر کشورها پرداخته‌اند».

دادگاه این سه عنصر گروهک الاهوازیه در تاریخ ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت ماه) و در دادگاه منطقه راسکیله دانمارک آغاز خواهد شد و هرکدام از این سه تن با محکومیت تا ۱۲ سال حبس روبرو هستند.

اواخر اسفندماه سال ۹۹ گزارش شد که سه فرد متهم که از اعضای گروهک الاهوازیه و مقیم دانمارک هستند، ماه فوریه گذشته (۲۰۲۰) به نفع سرویس اطلاعاتی سعودی جاسوسی کرده‌‌اند. بر اساس گفته دستگاه امنیت و اطلاعات دانمارک، سه متهم مذکور بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ برای سعودی‌ها جاسوسی کرده‌اند.

اعضای این گروهک تروریستی، ۳۱ شهریور ۹۷ در رژه نیرو‌های مسلح اهواز، مردم و نیرو‌های در حال رژه را به رگبار بستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول