اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اتابک: 600طرح اشتغالزا توسط بنیاد برکت در گچساران اجرایی می‌شود

فرماندار گچساران گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد فرمان اجرایی امام (ره) 300 الی 600 طرح کوچک اشتغال‌زا در قالب طرح سحاب در شهرستان گچساران اجرا می‌کند.

اتابک:  600طرح اشتغالزا توسط بنیاد برکت در گچساران اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران پیش از ظهر امروز نشست کارگروه ایجاد اشتغال در سطح روستاها  با مشارکت بنیاد برکت  با حضور فرماندار، رئیس بنیاد برکت در استان و دیگر روسای ادارات  در سالن  اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست علیرضا اتابک  اظهار کرد: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی  در مناطق محروم و کم‌برخودار، اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در مناطق محروم  فعالیت خود را از سال 1386  آغاز کرده  است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت در زمینه پروژه‌های آب خاک، کشاورزی احداث جاده ، اشتغالزایی ،  ایجاد مشاغل خانگی فعالیت دارد.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه در زمینه اشتغالزایی در مناطق محروم و کم برخوردار این بنیاد فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده است، گفت: سهمیه اولیه شهرستان گچساران در این تعداد طرح اشتغالزایی 300 الی 600طرح اشتغالزایی است

اتابک بیان کرد: برای اجرای هر یک از این طرح های اشتغالزایی 10 تا 500میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پیش بینی شده است.

وی ابراز کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با اولویت با کسانی است که ساکن روستا و روستاهایی که دارای زیرساخت های مناسب دارند انجام می‌گیرد.

فرماندار گچساران عنوان کرد: در گچساران اجرای طرح های اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت در ۳ مرحله انجام می گیرد که در مرحله اول ایجاد اشتغالزایی در هفت روستا که بیش از ۳۳۰خانوار دارد اجرا در مرحله دوم همه روستاها بالای ۱۰۰خانوار و مرحله سوم همه روستاهای دارای دهیاری ها است طرح اشتغالزایی توسط بنیاد برکت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح ها در زمینه دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است و تمامی دستگاه های دولتی برای اجرای این تعداد طرح همکاری لازم را با بنیاد برکت داشته باشند.

 اتابک افزود: تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت در زمینه  پرورش دام سبک و سنگین، پرورش مرغ بومی، شترمرغ، پرورش شتر، بوقلمون، بلدرچین، ایجاد کارگاه خیاطی، مشاغل خرد مانند آرایشگاه، صنایع دستی، گلخانه های کوچک، مکانیکی، تراشکاری، پرورش گیاهان دارویی پرداخت می‌شود.

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در شهرستان گچساران چهار بانک عامل از جمله بانک پارسیان، صادرات،  صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان این اعتبارات  را  در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

اتابک اذعان کرد: اعتبارات ایجاد طرح‌های  اشتغالزایی به افرادی که درآمد آنها کمتر از یک میلیون تومان و سن این افراد بین ۱۸الی ۵۵ سال پرداخت می‌شود.

وی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی با نام نویسی در سامانه سحاب می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه تمامی دستگاه های دولتی برای اجرای این تعداد طرح همکاری لازم را با بنیاد برکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با بنیاد برکت هستند.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول