اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین/ ادامه گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از واکنش ضعیف کشورهای اروپایی در قبال خرابکاری در نطنز گلایه کرد. همچنین مقرر شد گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین/ ادامه گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعتی پیش در گرندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافته و قرار شد گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.

این نشست حدود دو ساعت به طول انجامید.

بر این اساس، نشست‌های دو گروه کارشناسی که از هفته گذشته به طور موازی به منظور رایزنی‌های فنی در دو حوزه رفع تحریم و مسائل هسته‌ای آغاز به کار کرده اند، ادامه خواهد یافت. 

نتایج نشست های این دو گروه کارشناسی در حوزه جنبه‌های فنی مربوط به رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، به کمیسیون مشترک اعلام می‌شود.

* گلایه عراقچی از واکنش ضعیف کشورهای اروپایی در پی خرابکاری در نطنز/ به دنبال مذاکرات فرسایشی و اتلاف وقت نیستیم

در ابتدای نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی، ضمن محکوم کردن خرابکاری اخیر در تأسیسات نطنز و گلایه شدید از واکنش ضعیف کشورهای اروپایی به این حادثه، تأکید کرد که اعضای برجام باید یک صدا و بدون ملاحظات سیاسی، این اقدام را که مصداق تروریسم هسته ای و تخطی فاحش از قوانین بین‌المللی است، محکوم و تقبیح کنند.

عراقچی تأکید کرد که هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی به دنبال مذاکرات فرسایشی و اتلاف وقت نیست و تأکید دارد که گفت‌وگوها در چارچوبی مشخص و در زمانی قابل قبول انجام گیرد. 

رئیس هیأت ایران در خصوص آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در کشورمان تصریح کرد که این اقدام در چارچوب حقوق ایران ذیل بند ۲۶ و ۳۶ برجام و با هدف رفع برخی نیازهای کشور در حوزه پزشکی انجام شده است.

به گزارش فارس، عراقچی امروز (پنجشنبه) پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی گفته بود: ظرف دو روز گذشته رایزنی های فشرده ای را با هیأت های مختلف داشتیم. امروز مجددا کار را به شکل رسمی تر شروع می کنیم. امیدواریم کارگروه ها در اسرع وقت تشکیل جلسه بدهند و روند را طی کنیم. بارها گفتیم ما به هیچ وجه دنبال مذاکرات فرسایشی و مذاکراتی که فقط زمانبر و هدفش مذاکره برای مذاکره باشد، نیستیم. این را امروز به روشنی خواهیم گفت و در همین مسیر هم حرکت خواهیم کرد.اگر مذاکرات به سمت سازنده ای که انتظار داریم پیش برود طبیعتا ادامه می یابد وگرنه متوقف خواهد شد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. البته این نشست به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا با یک روز تاخیر امروز (پنجشنبه) برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول