اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

طراح استیکرهای ماه رمضان اینستاگرام کیست؟ + عکس

«هاله عباسی» دختر جوانی است که استیکر(برچسب‌)های ماه رمضان را برای اینستاگرام طراحی کرده است.

طراح استیکرهای ماه رمضان اینستاگرام کیست؟ + عکس

خبرگزاری فارس ـ گروه هنر: شبکه‌های اجتماعی عمر چندانی ندارند، اما طی همین سال‌های کوتاه چنان با تار و پود برخی افراد جامعه آمیخته شده‌اند که زندگی بدون آن‌ها برایشان ممکن نیست. این شبکه‌های اجتماعی، زندگی دومی در فضای مجازی برای مخاطبان و اعضا رقم زده‌اند و این شیوه زندگی، نیازهای خاص خود را می‌طلبد. مثل مواقعی که مخاطبان نیاز دارند حالات روحی و روانی یا واکنش‌های خود را بروز دهند و برای این منظور از ایموجی(شکلک)‌ها استفاده می‌کنند. البته که شکلک‌ها ۱۴۰ سال سابقه دارند اما عمر آن‌ها در فضای دیجیتال کمتر از ۴۰ سال است و دارای استانداردهای جهانی هستند. اما استیکر(برچسب)ها، بستگی به فرهنگ بومی و منطقه‌ای طراحی می‌شوند و می‌توانند هر چیزی را شامل شوند، بنابراین با محدودیت‌های کمتری مواجه هستند. این استیکرها در مناسبت‌ها، شکل جدیدی به خود می‌گیرند و می‌توانند بیانگر حال افراد باشند و عده زیادی از افراد، علایق خود را با این برچسب‌ها به اشتراک بگذارند.

یکی از این استیکرها که اخیراً با استقبال گسترده‌ای در شبکه اجتماعی عکس‌محور اینستاگرام مواجه شده، استیکرهای مرتبط با ماه مبارک رمضان است. در واقع، شبکه های اجتماعی در سیستم عامل‌های خود ماه مبارک رمضان را با روش‌های متنوع برقراری ارتباط جشن می‌گیرند. چرا که حدود یک چهارم جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بالطبع، تعداد قابل توجهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه در قاره‌های آسیا و آفریقا مسلمان هستند.

از این رو، شبکه‌ اجتماعی فیسبوک پویش#رمضان_الخیر را راه‌اندازی کرد که علاوه بر فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را هم شامل می‌شود و این اقدام برای تجلیل از خیرخواهی، همکاری و خدمات اجتماعی است. این کمپین ابتدا توسط اینستاگرام توسعه یافت که در سومین سال خود همچنان به جشن معنویت در ماه رمضان می‌پردازد. در این راستا، مجموعه‌ای از ابزارهای بیان برای جامعه در جهت خیرخواهی و برقراری ارتباط با دوستان و خانواده در طول این ماه ساخته شده است. این ابزارها شامل برچسب‌های جدید اینستاگرام ویژه ماه مبارک رمضان است. سه استیکر جدید با موضوع رمضان در اینستاگرام شامل تصاویری از هلال ماه، افطار (چای و خرما) و مسجد است. این استیکرها در دسته‌بندی برتر قرار گرفته‌اند، بنابراین کاربران می توانند هنگام ارسال استوری‌های روزانه، آنها را در بالای قسمت برچسب‌ها مشاهده کنند.

 

 

 این استیکرها به سفارش «اینستاگرام دیزاین» توسط «هاله العباسی» تصویرگر ۳۱ ساله بحرینی طراحی شده است. او از طرح‌های مورد علاقه خود الهام گرفته و استیکرهایی خلق کرده است تا لحظات زیبایی را که طی ماه رمضان تجربه می‌کنیم، با هم به اشتراک بگذاریم. او امیدوار است که از برچسب‌هایش در طول ماه رمضان برای نشان دادن لحظات سرور و شادی استفاده شود، از سلام و احوالپرسی گرفته تا سوره‌های قرآن و افطارها، تا پایان عید فطر.

هاله العباسی این طرح های متمایز را پس از ۶ هفته تلاش خلق کرده و با تأیید اینستاگرام، به معرض نمایش درآورده است. او در این باره گفته: روند طراحی استیکرها بسیار شگفت‌انگیز بود، از طراحی تا رنگ‌آمیزی ... من می‌خواستم از طریق آنها حس شادی و نشاط را به ارمغان بیاورم تا مخاطبان احساس خوشحالی داشته باشند! از همه به خاطر نظرات شیرین و اشتراک‌هایشان متشکرم. فوق‌العاده خوشحال و سپاسگزارم و افتخار می‌کنم که برای نخستین بار با تیم طراحان اینستاگرام برای خلق استیکرهای ماه رمضان کار می‌کنم! من از کار کردن و طراحی این برچسب‌های زیبا لذت بردم، شما هم می‌توانید در طول فعالیت اینستاگرامی روزانه خود در ماه رمضان از استفاده از آنها لذت ببرید. امیدوارم که از استفاده از برچسب‌ها در این ماه ویژه لذت ببرید! رمضان مبارک!

هاله العباسی در طراحی دیجیتال تبحر دارد و بسیاری از آثار خود را پیش‌تر در اینستاگرام منتشر کرد، که باعث شد وی برای طراحی یک پویش ماه رمضان در سال ۲۰۱۸ با رستوران‌های زنجیره‌ای پارکرز همکاری کند و در سال ۲۰۲۱ توسط تیم اینستاگرام برای طراحی استیکرهای ماه رمضان انتخاب شد.

مشروح گفت‌وگو با این هنرمند جوان را در ادامه می‌خوانیم:

 

 

* از شروع خود در طراحی بگویید. چه شد که نقاشی دیجیتال را انتخاب کردید؟

سفر من از بچگی آغاز شد و من با عشق نقاشی بزرگ شدم، زیرا وسیله‌ای برای بیان افکارم بود. مادرم وقتی مرا واداشت که بسیاری از کارها و هنرها را امتحان کنم، مرا به انجام هر کاری که می‌خواستم و دوست داشتم تشویق می‌کرد و تجربیاتم را گسترش می‌داد. من مراحل زیادی را در زندگی‌ام گذراندم، ابزارهای طراحی بسیاری را امتحان کردم تا اینکه با «هنر دیجیتال» آشنا شدم و احساس کردم که راه خود را پیدا کرد‌ه‌ام و اینچنین شد که نقاشی را انتخاب کردم.

ابزارهای طراحی بسیاری را امتحان کردم تا اینکه با «هنر دیجیتال» آشنا شدم و احساس کردم که راه خود را پیدا کرد‌ه‌ام

احساس کردم این یک روش عالی برای ابراز وجود است. من در حال حاضر یک طراح و هنرمند تمام‌وقت هستم، علاقه و شادی خود را در این زمینه پیدا کردم و دوست دارم دلیلی برای گسترش محبت و شادمانی در میان سیستم عامل‌های دیجیتال در بین مردم باشم.

* برای خلق آثار، از کجا یا چه چیزهایی الهام می‌گیرید؟

من از همه جا، از مکان‌ها، افراد و چیزهای اطرافم الهام می‌گیرم. گاهی اوقات هم وقتی احساسات مختلفی مانند شادی، غم یا اشتیاق را تجربه می‌کنم و در آن عمیق می‌شوم، از خودم الهام می‌گیرم. بیشتر اوقات دوست دارم احساسات و افکارم را از طریق کار و طراحی بیان کنم. من تمام آنچه در اطرافم اتفاق می‌افتد، عمیقا حس می‌کنم و از آن‌ها و داستان‌های زیادی الهام می‌گیرم. من دوست دارم زیبایی‌هایی را که می‌بینم، از طریق آثار و طرح‌هایم منعکس کنم و آن را با مردم به اشتراک بگذارم تا آنها از طریق کار من، از زیبایی و محبت لذت ببرند.

 

 

* خاطرتان هست که اولین طراحی جدی شما چه بود؟

سال ۲۰۱۸ بود که رستوران‌های زنجیره‌ای پارکرز یک پویش برای ماه رمضان راه‌اندازی کرد و مرا به همکاری دعوت کرد. حضورم در این پویش را راهی برای یادآوری گذشته و احساس قدردانی می‌دانم! این شروع بسیاری از موارد خاص در زندگی هنری‌ام بود.

* آیا برای هر طرح داستانی خاص در ذهن می‌پرورانید یا در لحظه تصمیم می‌گیرید که چه چیزی خلق کنید؟

برخی از طراحی‌های من بیانگر افکار، احساسات یا موقعیت‌های تصادفی است که تجربه کرده‌ام. اما در این میان، از داستان‌هایی هم الهام گرفته‌ام که به شدت آن‌ها را ملموس دیده‌ام. همیشه به زیبایی اطرافم نگاه می‌کنم و آن را به نقاشی تبدیل می‌کنم.

* درباره طراحی استیکرهای رمضان هم همین‌طور است؟ چون به نظر می‌رسد از فضای شاد و رنگارنگی که مردم در طول ماه مبارک با خانواده و عزیزانشان خلق می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند، الهام گرفته شده است.

بله، می خواستم عشق و شادی را به اشتراک بگذارم و این را از طریق برچسب‌ها بیان کنم، به همین دلیل آنها را بسیار رنگارنگ و انرژی‌بخش طراحی کردم، به طوری که مردم از سراسر جهان می توانند آنها را در زندگی روزمره خود در ماه رمضان به اشتراک بگذارند و از آنها استفاده کنند و احساس خوشبختی کنند.

* از آنجا که در ماه مبارک رمضان هستیم، از موارد مورد علاقه خود درباره این ماه بگویید.

آنچه من بیشتر از ماه رمضان دوست دارم، این است که زمان مناسبی برای تفکر، کنترل خود و تمرین انضباط شخصی است. من از تغییر روال همیشگی و تمرکز بر تغذیه جسم و روح خود لذت می‌برم، این ماه مرا ترغیب می‌کند که مهربان‌تر و بخشنده‌تر باشم.

ماه رمضان زمان مناسبی برای تفکر، کنترل خود و تمرین انضباط شخصی است. این ماه مرا ترغیب می‌کند که مهربان‌تر و بخشنده‌تر باشم

محبوب‌ترین لحظه من نشستن پای سفره سحری با خانواده‌ام است، می‌نشینیم غذا می‌خوریم، می‌خندیم، و گاهی اوقات برخی از داستان‌های خنده‌دار را به اشتراک می‌گذاریم، و سپس شیرینی می‌خوریم و می‌خواهیم نماز بخوانیم.

از جمله آداب و رسوم زیبای ماه رمضان که امیدوارم خللی در آن ایجاد نشود، ارسال انواع غذا برای خانواده و همسایگان است. من از هر لحظه ماه رمضان لذت می‌برم و فرصتی ایجاد می‌کنم که یک عادت خوب جدید پیدا کنم و روی پالایش شخصیت خودم کار کنم.

* شما برای طراحی استیکرهای ماه رمضان با اینستاگرام همکاری کردید، از این تجربه‌تان بگویید.

اینستاگرام کارهای قبلی‌ام را دوست داشت، بنابراین آنها مرا برای طراحی استیکرهای ماه رمضان برای اولین بار انتخاب کردند. من از اینکه توسط تیم اینستاگرام انتخاب شدم، بسیار خوشحال و سپاسگزارم و از کار با آنها لذت بردم! من افتخار می‌کنم که به عنوان یک هنرمند بحرینی، اولین شخص در منطقه هستم که استیکر طراحی کرده و آنها را با تمام جهان به اشتراک گذاشته است. این فرصت شگفت‌انگیز در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارد.

* از طرح‌های شما برای انتقال فضای ماه رمضان از سراسر جهان استفاده می‌شود. چه احساسی دارید؟
من خوشحالم که از طریق طراحی‌هایم به هدفم در گسترش عشق و شادی رسیده‌ام. در واقع، عشقی که در طراحی‌هایم گذاشتم، به قلب همه جهان رسید. خوشحالم که آن را با مردم سراسر دنیا تقسیم می‌کنم. خوشحالم که مردم در ‌استوری‌های خود از برچسب‌ها به اشکال مختلف استفاده می‌کنند. با افتخار از این فرصت سپاسگزارم، همچنین بابت عشق، حمایت و تشویقی که از مردم دیده‌ام. 

 


یکی از طراحی‌های هاله العباسی

 

* لذتبخش‌ترین قسمت مراحل طراحی برای شما چیست؟
طراحی و خلق آثار هنری من را به چالش می‌کشد تا بهترین تلاشم را برای یک نتیجه شگفت‌انگیز انجام دهم. علاقه و عشقم به طراحی و هنر، انگیزه واقعی‌ام است. خلق هر قطعه هنری یا طراحی را فرصتی برای بالغ شدن، یادگیری نکات جدید و رشد مهارت‌هایم می دانم. من خیلی کارم را دوست دارم.

* پس از این پروه، آیا طراحی جدیدی در دست دارید؟

شغل من طراحی و تصویرگری است و در حال حاضر روی دو پروژه بزرگ کار می‌کنم که به زودی از آن‌ها رونمایی می‌شود. من منتظر فرصت‌های بیشتری در آینده نزدیک هستم.

* نکته‌ای مانده است که بخواهید به آن اشاره کنید؟

روند طراحی استیکرها بسیار شگفت‌انگیز بود، از طراحی تا رنگ‌آمیزی ... من می‌خواستم از طریق آنها حس شادی و نشاط را به ارمغان بیاورم تا مخاطبان احساس خوشحالی داشته باشند! از همه به خاطر نظرات شیرین و اشتراک‌هایشان متشکرم. فوق‌العاده خوشحال و سپاسگزارم و افتخار می‌کنم که برای نخستین بار با تیم طراحان اینستاگرام برای خلق استیکرهای ماه رمضان کار می‌کنم! من از کار کردن و طراحی این برچسب‌های زیبا لذت بردم، شما هم می‌توانید در طول فعالیت اینستاگرامی روزانه خود در ماه رمضان از استفاده از آنها لذت ببرید. امیدوارم که از استفاده از برچسب‌ها در این ماه ویژه لذت ببرید! رمضان مبارک!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول