اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌های البرز پذیرش نمی شوند

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی محدود است و تنها بیماران اورژانسی پذیرس می‌شوند، گفت: تعداد بیماران بستری رکورد زد و در حال حاضر هزار و ۱۹ بیمار کرونایی بستری هستند.

بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌های البرز پذیرش نمی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، مهرداد بابایی، رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در حاشیه بازدید  از نقاهتگاه شهید تهرانی مقدم فردیس، گفت: متاسفانه شرایط بیماری کرونا در البرز اصلا خوب نیست و در شرایط قرمز کرونایی با آمار بی سابقه ای از بیماران مبتلا در استان مواجهیم؛ به طوریکه استفاده از نقاهتگاه‌ها از جمله  فردیس دور از انتظار نیست.

وی افزود: ظرفیت تخت‌های استان محدود است که هم اکنون  بخش مهمی از این تخت‌ها پر شده و اگر با همین سرعت پیش برود؛ حتما نیاز به استفاده از  ظرفیت‌های جدید از جمله نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های صحرایی خواهیم بود. خوشبختانه در طرح تحول سلامت،  ۱۴۰۰ تخت  به بیمارستان‌های البرز  اضافه شد، در غیر اینصورت اکنون  با مشکلات بیشتری در خصوص ظرفیت تخت‌های بستری مواجه بودیم.

این مقام مسؤول بابیان اینکه مجبوریم از امکانات نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی استفاده کنیم  و پتانسیل هایی ایجاد کنیم که در صورت پر شدن ظرفیت محدود  بیمارستان ها قابل استفاده برای نگهداری  بیماران باشد؛ گفت:  نقاهتگاه شهید سلیمانی فردیس از جمله نقاهتگاه هایی است که امکانات خوبی دارد  و امروز وضعیت این نقاهتگاه مورد بررسی قرار گرفت که در صورت لزوم و پرشدن ظرفیت بیمارستان ها، این نقاهتگاه  آماده  به کار است.

بابایی در پاسخ به اینکه آیا بیمارستان‌های البرز ظرفیت افزایش پذیرش بیماران کرونایز را دارند، بیان کرد: بیمارستان‌های البرز ظرفیت بستری دارند؛ اما ما بیماران غیر کرونایی را نیز باید پوشش دهیم. در حال حاضر  بیماران غیر اورژانسی را ترخیص کردیم و تنها بیماران اورژانسی و کرونایی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. اما این شرایط نمی‌تواند دائمی باشد؛ چرا که برخی بیماران غیر اورژانسی از جمله بیماران صعب العلاج، نیاز به بستری دارند و تخت‌های بیمارستان‌ها نیز محدود است؛ بنابراین باید علاوه بر مقابله با بیماری، ظرفیت‌های جایگزین برای بیمارستان‌ها در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: طبق تجربه پیک های  قبلی این بیماری هزار تخت برای بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته بودیم که پر شده که این ظرفیت را با ۲۰۰ تخت دیگر افزایش دادیم. امروز با توجه به شرایط موجود،  با دستور استاندار البرز و  مساعدت مجموع بیمارستان های خصوصی و دولتی، در حال پیگیری برای افزایش  ظرفیت بستری تا ۱۵۰۰ تخت،  برای بیماران کرونایی هستیم تا بیماری بدون تخت نماند.

سخنگوی مقابله با کرونا استان البرز خاطر نشان کرد: در پیک چهارم نیز راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم. همانطور که در ایام نوروز عدم رعایت موارد بهداشتی موجب افزایش شیوع بیماری و ایجاد موج چهارم شد که بسیار سنگین تر از موج های قبلی این بیماری است؛  کم شدن  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب افزایش شیوع بیماری شده است.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول